Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettkärlek-och-förälskelser
Läst 366 ggr
Girl13
0

Mitt livs kärlek

Hej! Jag är 17 år & har varit tillsammans med en kille som jag vet är mitt livs kärlek. Vi var tillsammans i ett år & gjorde slut för snart ett år sen men vi har varit väldigt bra vänner sen dess. För två månader sen ville han bli tillsammans med mig igen, men det visste inte jag då utan fick reda på det nu. Jag betedde mig precis som vanligt & jag misstänker att han känner att hans känslor inte blev besvarade & att han gett upp… men jag älskar honom fortfarande. Så mycket att det gör ont i mig. För en vecka sen ungefär såg jag honom i skolan med en ny tjej, & jag har frågat honom om det är seriöst men han antyder att det inte är det & då litar jag på honom. Men jag vill verkligen ha honom, han sa till mig förra veckan att jag skulle släppa honom & det är inte första gången han säger det, för anledningen till att vi inte är tillsammans är för att han är 18 & jag är 17 & vi vill ha förhållande i framtiden som håller förevigt.

Mitt hjärta säger till mig varje dag att det är honom jag ska vara med. Det finns ingen som älskar honom som jag gör, jag älskar honom med hela mitt hjärta, kropp & själ & jag hade gjort allt för honom. Men i förrgår skrev han att det var bäst att vi inte pratar med varandra längre för han har svårt med att han får minnen av tiden vi var tillsammans. Så igår kollade han inte ens på mig knappt i skolan…

Hela min kropp gör ont. Finns det någon som varit med om liknade som har tips till en ung förvirrad tjej? Tack…

[ThinkingMe]
3

#0 Hej! Förstår att det gör ont, men det låter som att du behöver släppa honom. Även om det låter som att han kanske har känslor kvar så är det upp till honom, hur han vill hantera dem. Så om han nu vill gå vidare, så tycker jag att du ska acceptera det och själv försöka gå vidare. Även om det inte känns som det nu så kommer det att bli lättare och du kommer bli kär i någon annan i framtiden.

Lina
0

#0: Du kanske borde släppa honom. jag förstår att det är jättejobbigt. Jag har själv varit med om det. Det vekar som att han vill såra dig eftersom mitt ex gjorde slut med mig för ingen anledning. Han sa att han inte vill inte snacka med mig på länge. Jag väntade på att han skulle komma tillbaka. Jag fick höra att han hade snackat bakom ryggen om mig. Att jag är en hora och massa sånt. det sårade mig absolut. Jag blev även arg. Jag gick fram till honom helt krossad. Jag frågade om jag hade gjort honom något för att han ska snacka bakom ryggen om mig men han skrattade bara. Det sårade mig såklart. Jag vände mig om. Påväg till hållplatsen. Jag hade gråten I halsen fast kunde inte hålla mig så jag grät påväg till hållplatsen. Han kom springande och bad om förlåtelse. Han ville såra mig. Jag har kastat honom nu.

Anonymos
1

Min första tanke som jag får av ditt inlägg är utifrån egna personliga erfarenheter; om det verkligen är menat att det ska vara ni två så kommer det med tiden medföra att ni hittar tillbaka till varandra. Samtidigt känner jag att om denna kille jättegärna skulle vilja ha dig så hade han inte gått vidare lika fort och sett sig om efter en ny donna…

Jag vet hur det är att vara insnöad på att killen man gillar är den rätta och så krossar han ens hjärta… För mig har det varit så vid varje förhållande jag haft, att nu har jag hittat den rätta. Men som min syster sa till mig en gång i tiden, man känner verkligen verkligen att det är ens rätta när man verkligen hittar hen. Då ska man inte behöva tvivla om det verkligen är ens rätta.

Leta vidare tjejen! Du kommer hitta någon som värdesätter dig mer än han.

/Anonymos

[XO13]
1

Håller med alla insändarna, tycker att du är 2:hands tjej för honom. Han letar efter någon som han vill ha, ja han vet själv inte vad han vill ha. Han roar sig bara. Han vet att du alltid finns till hands om han inte har någon annan.
Som han är idag, sån kommer han alltid bli. Han är ganska egoistisk tänker bar på att han skall må bra o struntar i andras känslor. Du skall hitta någon som tycker om dig med kropp o skäl. Den här skall du SKROTA för ditt eget bästa. Du kommer att få stora problem med honom när du blir äldre.
Det finns en inre känsla av kärlek o den finner du inte hos honom, antingen älskar man någon o då gör man ALLT för den, eller så gör man inte det.
Tror inte att han gör det, han beter sig så illa så du kommer inte att ha ett lyckligt liv med honom.
Den man tycker om sårar man inte.. så är det bara .
Tror att du bor i en småstad o ser inte så många
Tänk efter vad du gör….
Livet är stort… plugga så kommer det att gå bra för dig.
God Jul ….