Lina, fyller 13. Min vikt.
så jag är en tjej. fyller 13 den 29onde november. Jag är rätt så smal och många andra i skolan tycker även det också. Jag blir avundsjuk när jag ser andra ha en perfekt kropp. Jag är 161cm och 41,7Kg jag vet dock inte om det ligger bra men hur bör det ligga på? Min vikt känns inte bra. Kanske lite för lite.. Jag går i sjuan. Så i vilken vikt och längd bör man logga på om man är 13 år? Och vad ska man äta för att bli lite tjockare? Jag blir jättetacksam om ni kan svara på mina frågor för jag är desperat jag vill inte se ut såhär. Smal. Medans alla I skolan har en bättre kropp än mig. Jag vill se ut som alla andra… Ja tack! Allihopa
Längd och kroppstyp är genetiskt, så även metabolism :)
Om jag var du skulle jag ta upp dina funderingar med skolsyster, hon är det som lättast kan ge dig svar på hur du ligger till 😉
Och du! Jämför dig inte med alla andra eller ett “ideal”, det finns nämligen inget som kallas perfekt kropp. För alla har olika syn på saker, så var dig själv och bry dig inte om vad de andra säger. 😁
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Ta det lugnt med din kropp, försök inte göra den till något annat än vad den är.
När jag var 13 var jag väldigt pinnig och smal, hade inga former, inga bröst, blev retad för att revbenen syntes. Vägde ungefär som du.
Jag lade en massa veckopengar på att köpa bakelser för att gå upp i vikt. Det enda resultatet blev en muffinsmage som jag aldrig blir av med.
Och efter ett par år fick jag bröst väldigt snabbt och de blev större än vad jag ville ha.
Så hur du ser ut som 13-åring säger ingenting om vilken kropp du får som vuxen. Ät bara hälsosamt och rör på dig för att få en star och frisk kropp, det är det som kommer att vara viktigt för dig när du blir äldre.
Du skall inte bli tjock - du skall bli stark!
Du är bara tretton år, man brukar kunna gå upp i vikt med tiden framförallt efter puberteten.
Tycker du kan göra som #2 säger ifall du verkligen vill förändra något på dig.
Kom bara ihåg att det alltid kommer finnas sådana som tycker sin kropp är perfekt och andra som tycker man är för smal eller för tjock.