Djur
Hej! Min kanin beter sig som en hund… seriöst asså. Men denna morgon så förändrades nästan allt, han blev mer försiktig och han är mer övervakande och låter ingen annan komma nära honom förutom jag som är hans matte. Jag vaknade av att han stampade, han brukar sluta efter några minuter men inte idag. Jag funderar på om det kan ha varit att han blivit skrämd när han har fått gå runt i köket, han är lös i både mitt rum och i köket och det är rätt stort. (Vi är inte rika om ni tror det!!)😂 men är det någon som har några aningar vad det är som är på gång?
- Redigerat 2020-12-05 11:29 av Linneas_kanin2020
Kolla på kanin.ifokus.se de brukar ha bra koll på kaniner :)
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Har haft en stor, mycket stor råtta o en gerbil. Råttan lämnade aldrig min soffa men uttryckte sig på andra sätt när den inte var nöjd, gerbilen gav mig mycket liv. När jag gick o la mig kom den in i sovrummet o stampade mycket, gav den inte uppmärksamhet. Det är ju en gnagare så det kan vara så att din kanin beter sig lika dant. Någonting har hänt och är inte nöjd med tillvaron, de protesterar på det dom kan, kan vilja ha något gott eller så, det fattas något. Har det varit så även idag. De lever ju inte så länge så de ändrar ju karaktär väldigt fort.
Stampet känner jag igen, jag tror att det är att de vill ha uppmärksamhet, gosa eller ge dem något gott.
Det blir bra!
Att dom blir som en hund TROR jag att de gillar en.
Min Gerbil följde mig till dörren när jag skulle jobba, så ledsamt att lämna den.
#2 Hade du en gerbil fritt i hemmet?
#2 Ja det hade jag, inga djur hemma hos mig skall sitta i bur. Hoppade upp på bordet. Jag tränar men det här var något speciellt med tanke på storlek. Tyckte om att jag jagade henne, slutade när jag fick ont i knäna. Byggde matförråd i soffan. Innan jag gick o la mig la jag ut mat överallt för att hon skulle få motion, allt fanns i soffan sen. Kom in o stampade "ville ha mer som alla honor vill ha" hmmm. känner igen det där. Men så mysigt.
Hon va så gullig…
#4 Du vetv att både gerbiler och råttor ska hållas i minst par och ha grävlåda…?
Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell
#4 Jag vet , men jag tog hand om en som skulle avlivas, den hittades vid en sjö i Skåne, barnen hade "inte mina" fångat den så jag tog hand om den.
Hade en bur med sandbad som hon kunde gå in o ut i, hon sov både här o där.
Men håller med dig, man skall vara två.. men men vad gör man ?
Gråter alltid två dagar efter när dom lämnar mig.
Tog hand om en stor råtta oxå efter den hade blivit misshandlad av tidigare ägare.
Samma ledsamhet där också. Operationer hos veterinär o allt vad de små liven är värda.
Älskar man sina djur så gör man det, gör så gott jag kan.
O ändå kan det bli fel.