Ligga runt för bekräftelse
Är en tjej på 17 år och har aldrig haft varken bra självförtroende eller självkänsla. I skolan är jag den tysta tjejen i bakgrunden alla ser som luft och hemma ligger jag bara i sängen försöker sova bort dagen. Har hela mitt liv känt mig som luft, men när jag tappade oskulden och började skriva med killar som sa att jag var bra och fin kände jag mig uppskattad. Jag tycker inte sex är skönt men pga bekräftelsen har det blivit som en drog. Kan inte gå en helg utan att jag träffar en kille från någon app, för om jag inte gör de så mår jag dåligt. Förstår att mitt beteende inte är bra och vet inte hur jag ska komma ur de. Känner mig äcklig men kan inte sluta. För vart ska jag få bekräftelsen från om jag slutar?
Jag var likadan. Gick på pubben varje helg o hittade någon ny. Hittade jag ingen ringde jag någon av mina stadiga strul.
Hur det gick för mig?
Hittade min livspartner när jag var 21. Blir 38 i år.
Rätt eller fel. Kanske ska en vuxen predika o säga hur man ska göra. Men jag kan inte.
Jag sökte hjälp för annat och tog då även upp detta. Men när jag träffade min man började del 2 av mitt liv
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering
Prata med någon om det, antigen någon vän/familjemedlem som du litar på eller en kurator eller psykolog. Jag tror att du skulle behöva jobba på ditt självförtroende och självkänsla. Är man trygg i sig själv så har man inte samma behov av att få bekräftelse. Sex ska man ha för att man själv vill, inte för att få uppmärksamhet.
Försök be om hjälp att ta dig ur det innan det går alldeles för långt. Ju längre tid det pågår desto svårare blir det att sluta.
Försök verkligen ta modet till dig att prata med någon om det, jag VET att det är så lame att höra. "Prata om det" men i det här fallet verkar det som att du vet att din situation är problematisk men inte kan ta dig ur det. Då måste du ha hjälp utifrån. Vågar du öppna upp dig för skolkuratorn? Eller till någon tjejjour (de har chattar)? Sen kanske lite random men vill tipsa om Tova Helgessons video "mitt självskadebeteende" där hon tar upp att hon skickar nudes för bekräftelse osv. Tycker det är en viktig och stark video då ämnet är tabubelagt typ och man kanske bara får höra att man är en "hora" när man egentligen har psykisk ohälsa t.ex.
Du klarar att ta dig ur det här, jag lovar.
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!
www.marsvinspensionat.weebly.com - Marsvinspensionat
Detta är inte bra för ditt välmående! Prata med skolkuratorn eller annan vuxen! Du måste börja öva på ditt självförtroende och du kan behöva stöd för detta.
Det är ett självskadebeteende att använda sex på det sättet du gör. Snälla, prata med någon!