Hur blir man modell?
Jag har alltid drömt om att bli modell, hur börjar jag?. Är 1.85cm och många i min omgivning vill att jag ska bli modell.
Först och främst, du ska bli modell för att det är något du själv vill, inte för att folk i din omgivning vill det.
Gå in på några modellagenturers hemsidor och kolla lite. På vissa sidor kan du skicka in bilder på dig själv och på så sätt få kontakt med agenturen, annars finns det väl en mailadress som du kan nå dom på.
Jag vet inte vart du bor och hur gammal du är, men du kan till exempel kolla på MIKAs eller Stockholmsgruppen. Det är lite olika vilka som kan vara aktuella beroende på din ålder, men det bör stå på hemsidorna.
Lycka till!
#1: Är 14 år, Har alltid velat blivit modell men mina föräldrar tycker inte att jag borde bli det. Bor inte heller i närheten av Stockholm.
#2 Tyvärr behöver du dina föräldrars medgivande så länge du är under 18, så då får du nog vänta några år.
Det finns agenturer på andra ställen än Stockholm också, men dom största håller nog till i stora städer.
Om dina föräldrar inte vill att du ska bli modell så tycker jag att du kan läsa på lite om hur det är, så har du bra koll på det tills du blir 18 och får ta egna beslut. Tyvärr är det ganska vanligt att modeller känner sig pressade och får problem med ätstörningar osv då man ”ska” se ut på ett visst sätt. Det finns såklart bra agenturer också där modellerna har väldigt olika kroppstyper och utseende.
Många mår väldigt dåligt i modell industrin så du vet om det!