Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketter: övrigtkropp-och-själ
Läst 758 ggr
13 årig tjej undrar?
4

13 årig tjej undrar?

Jag är en 13 årig tjej som alltid varit grövre än andra i min ålder. Jag är inte tjock bara större och längre. Jag går på gymmet ca 3 gånger varannan vecka och har 2 fotbollsträningar varje vecka. Jag är ca 165cm lång och väger ca 65kg, är det för mycket???

Fridaaaa
5

Nej det är inte för mycket :) Och eftersom du tränar med, så gissar jag att du har en del muskler = väger också

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Karmatarerskanise
3

Du skriver själv att du inte är tjock. Självklart är det inte för mycket.

Det är mycket bra att du är aktiv!

Calcifer
4

Perfekt att du är aktiv! Men i din ålder är det nästan aldrig rekommenderat att man går på diet eller tränar för mycket, etc. Du växer fortfarande, du står inte still än. Du kan skjuta upp i höjd, det vet vi inte just nu. Om du känner dig hälsosam, dvs att du inte äter onyttigheter varenda måltid, och du rör dig och aktiverar dig, så oroa dig inte. Fokusera på att må bra och låt vikten komma låååångt bak i tanken. Det är så otroligt svårt att veta i din ålder var du kommer hamna t:ex längdvis. Så försök att njuta av livet, njut av att du är aktiv, och oroa dig inte utöver det.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

13 årig tjej undrar?
1

Tack!

• Redigerat 2021-02-15 18:01 av 13 årig tjej undrar?
Moa0108
1

Det är helt normalt! Fortsätt som du gör, när du börjar växa mer kommer din kropp behöva allt du har för att orka med och det kommer även jämna ut sig med åldern!
Det är inget du behöver oroa dig och tänka på!

Själv skötte jag mig väldigt dåligt och är nu snart 20 och inte färdigutvecklad i kroppen pga det!

Majsen 08
0

#0: jag är 13 år och är också ganska ”grov” väger 38 och är 165 cm lång. Tränar 2gg dag och så springer jag 3gg veckan. Men alla är fina som dom är!

[EM_L]
10

#6: Den vikten låter väldigt oroande och det låter som om du är underviktig.

Fridaaaa
8

#6 Du kan omöjligt vara "grov" med den vikten till den längden. inte en chans i världen

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.