Har ingen aning om nån kan hjälpa men måste bara fråga.
Jag vet att jag övertänker en del, men det är i alla fall en sak jag har funderat över och oroar mig över.
Laddade ner instagram nyligen, är inte en person som lägger ut saker utan följer bara personer.
Jag har inte försökt lägga energi på att förstå allting, men är jätterädd för att jag skulle missa några "normer". Det kanske låter konstigt men jag är så rädd att jag gör något som får mig att sticka ut.
Jag följer såklart personer jag känner, personer i min klass och några i parallellklasserna(trots att jag inte känner alla så bra).
Men hur som helst så är det en kille i parallellklassen som jag aldrig pratat med och inte känner, men jag vet att han kollar på mig ibland. Han är hyfsat populär, tror att ganska många vet vem han är.
Jag började följa han på Instagram, men det känns som att det är jättekonstigt egentligen. Följer ju inte så jättemånga.
Insåg nyss att han har typ tre konton till och jag vet inte vilket som han använder. Känns dumt att följa alla men är också rädd att jag följer "fel" konto. Dkulle ju också vara konstigt om jag slutade följa honom.
Vad ska jag göra?😦
Kan tillägga att jag inte har snap ännu så jag har inte kontakt med så många i skolan.
- Redigerat 2021-03-11 15:59 av [IdontKnow]
#0: Som utomstående och tråkig vuxen så tycker jag sociala medier har blivit på tok för laddat. 😟 Att sluta följa ett (eller flera) av en persons konton ska inte var något man behöver förklara, försvara eller bara vara allmänt obekväm med. Det är ditt konto och du följer hur få eller många du vill. Punkt. 😊
Du känner ingen annan som följer honom på instagram som kan säga vilket eller vilka konton som är hans mainkonto/n?
För det låter inte som att du skulle vara bekväm med att fråga honom själv, antar jag?
// Harley
Jag hade personligen följt alla tre konton om jag var intresserad av hans liv (alltså - inte nödvändigtvis som kärleksintresse utan även om jag bara allmänt var intresserad av honom som vän eller klasskompis eller liknande), men om du inte vill göra det kanske du bara kan följa det där han lägger upp mest regelbundet eller det konto som intresserar dig mest? Jag antar att han inte postar exakt samma saker på alla konton.
Jag tror inte (men vet inte) att folk spenderar jättemycket tid på att gå igenom vilka konton andra följer, och om någon skulle fråga varför du följer hans ena konto och inte det andra kan du ju bara säga att "jaha, jag visste inte att han hade ett till!".
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#2 Jag gissar att personen har flera gamla konton som inte används längre, inte flera olika där det publiceras olika bilder.
TS, gör som DU vill. Det finns inga rätt eller fel. Du är inte konstig om du följer alla och sedan avföljer. Kanske du kan fråga någon du känner om den vet vilket konto han använder?
Följ eller avfölj vem du vill. Ärligt talat så tror jag inte att någon bryr sig.
Förstår!
heh, tillhör nog den som följer flest å avföljer flest XD
Nu lägger jag upp rätt så mkt, men har "bara " haft insta i 2 år. och det då jag behövde det när jag startade mitt cafeXD och startade då ett "eget" instagram också.
Nu har jag inte jättemånga följare, men ca 400-450. men fast jag har "Öppen" profil, så kollar jag alltid upp nya som börjar följa mig-verkar den skum blockar jag, verkar den intressant följer jag den,(ex ridkonton) ointressant-så får den följa men jag följer inte den.
Kollar igenom vilka som följer regelbundet. De personer jag inte vill ha kontakt m, ex de som inte betett sig schyst osv. blockar jag. Då jag inte vill behöva tänka å vad tänker den osv.
har hänt jag börjat följa någon å gillat flera år gamla bilder XD men tänker att när folk gör de på mig- ex gillar gammalt inlägg, tycker jag bara det är roligt den kollat igenom.
så gör som du känner :) följ alla konton om du vill det, inget om du vill det.
Om kontona är öppna så kan du se vilken han har varit mest nyligen aktiv på! Gilla inte gamla bilder utan bara nya som läggs ut och möjligen den senaste bilden som han la ut.
Bry dig inte om andra normer. Det är inte viktigt
Okej tack för svar!
Jag vet inte vad jag gjorde men jag "råkade" följa två av hans konton när jag såg att det jag följde först inte var lika aktivt.
Jag känner mig så dum nu och oroar mig helt I onödan, men är det konstigt om jag avföljer det första kontot?
Egentligen vill jag inte på något sätt visa att jag gillar han eftersom jag egentlifen inte gör det, men han tror nog förmodligen redan det.
Grejen är den att det kanske kan vara konstigt om jag som knappt känner honom följer flera av hans konton när andra liksom följer ett av de.
Vet att jag övertänker sjukt mycket.. Men skulle bli glad om någon kan svara❤
#6: Läs om de tidigare svaren i tråden, vi är flera stycken som redan sagt att det inte är ett dugg konstigt att börja eller sluta följa vilka, eller hur många konton man själv vill. 😃
Tolkar han in något i hur du följer eller inte följer hans konton får det vara hans huvudvärk.
// Harley