Distansundervisning under pandemin
Jag håller just nu på att göra mitt examensarbete vid Linköpings universitet och har hittills kontaktat ungefär 25 skolor i Sverige, Finland och Belgien men utan resultat. Skolorna vill inte delta i några undersökningar och de bad mig att försöka få kontakt med ungdomar på något annat sätt så jag tänkte försöka här och se om det skulle fungera. :) Lite stressig då jag har endast 8 veckor på mig att skriva uppsatsen men jag försöker ännu kämpa på med att få informanter!
Jag söker 5 stycken ungdomar i åldern 14-16 som jag skulle vilja intervjua. Jag skulle vilja veta lite om era erfarenheter kring distansundervisningen som har varit relevant under pandemin. Intervjun skulle ta plats på Zoom men ingen kamera behövs vara på. Det skulle ta kring 30min-45min beroende på hur mycket ni vill berätta om era erfarenheter. Jag skulle givetvis även behöva en av era föräldrars tillåtelse för att intervjua er, det är viktigt.
Det skulle vara jättekul om några härifrån skulle vara intresserade. Ni kan pma mig här om ni är intresserade så kan jag skicka mera information, eller så kan ni e-maila mig : andli182@student.liu.se
Lycka till med examensarbetet.
Stolt ägare till tre La permer
Lycka till!
Tack så mycket! Förhoppningsvis så lyckas jag få ihop tillräckligt med informanter. :)
Intressant (och aktuellt) ämne!
Har du fått ihop tillräckligt många? Jag kan kolla med ett par ungdomar jag känner, de fyller dock 17 i år (går i ettan på gymn).
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag ska också kolla om jag hittar någon.
Nya iFokus fungerar inte riktigt lika bra som tidigare för det syns inte någonstans om någon har kommenterat! Så jag ber om ursäkt att jag inte har varit inne här.
Det ordnade sig till slut och jag fick ihop 8 intervjuer vilket borde räcka. Men tack så jättemycket för att ni var beredda på att fråga er för. <3
#6: Om någon kommenterar en tråd du har skrivit i visas ett kort i ditt flöde till höger. Det syns oavsett vilken sajt du är på. Trådens rubrik blir också fetstilt i inläggslistan till vänster. Vill du dessutom ha mejl kan du välja det i dina inställningar. Välj flöde & bevakningar i din personliga meny tilll höger.
#7: Jag ser bara en massa 'spam' från olika sajter och från trådar där jag aldrig ens har kommenterat, så en massa ointressanta trådar som inte har något att göra med vad jag är intresserad av. Att gå igenom hundratals med trådar innan jag hittar de trådar som jag faktiskt har skrivit i, tar otroligt mycket tid och inget som varken mitt huvud eller mina ögon klarar av.
Även då jag försökte ändra inställningarna så vill det inte fungera. Det dyker bara otroligt mycket spam up i mitt flöde och alla mina trådar och kommentarer försvinner.
Det fungerade i början men det slutade efter en tid av någon orsak. Jag har aldrig fått ordning på det efter det och nu måste jag aktivt gå in på sajterna för att söka efter mina trådar och de trådar där jag har skrivit.
#8: Du får kort om nya inlägg på sajter som är dina favoriter och nya kommentarer i trådar där du varit aktiv. Dessutom får du kort om privata meddelanden och ifall du får gilla-röster på dina inlägg och kommentarer.
Det går att välja bort alltihop i inställningarna. Tycker du det är svårt kan jag hjälpa dig.
#9: Tack för instruktionerna men tyvärr har det inte gjort någon skillnad i flödet. Jag ser fortsättningsvis irrelevanta trådar medans de jag är intresserade av och har kommenterat försvinner i mängden. Jag får inga 'kort ' utan bara allmänt spam från andra sajter. Det fungerade som sagt i början men sen försvann den funktionen av någon okänd orsak.
Jag skulle kunna testa med att jag får e-post istället men den funktionen är inte särskilt tilltalande heller då jag sällan kollar min e-post.
Jag borde kanske ta en screen shot så du får se hur kaotiskt flödet är trots de 'rätta' inställningarna. :)
”Jag borde kanske ta en screen shot så du får se hur kaotiskt flödet är trots de 'rätta' inställningarna. :)”
Gör gärna det. Jag kan som sagt hjälpa dig att göra inställningarna också om du vill.