Ångest över skolan
Jag går i åttan och har verkligen ångest över skolan. Prov, läxor osv har jag inget emot utan just den skolan jag går på. Mina gamla vänner som går på samma skola har hamnat i fel krets och jag är inte med dem längre utan är oftast själv. Den enda kompisen jag har går på en annan skola, är otroligt glad att jag har henne. Jag antar att jag har ångest över att jag vet att jag kommer vara själv nästa dag. Det är inte bara det utan jag trivs inte heller där då hela skolan består utav epa människor, eller vad man ska säga. Det är en "grupp" jag kan vara med ibland men det känns som att dem inte riktigt vill ha mig där. Skulle också kunna tro att det blir svårt att byta skola då jag bara har nian kvar. Jag har ju också rollen som den blyga tjejen i klassen eftersom jag har svårt med att "prata" med folk och ta plats.
Jag har barn som har bytt skola efter 3an,efter 6an och efter 8an. Själv har jag flyttat mycket som barn och då var det bara att byta skola. Ibland mitt i terminen. Klart det går. Se till att du har det bra. 👍
Jag resonerar lite som #1. Du måste må bra, annars blir inget bra. Byter du skola och det i värsta fall inte blir som du hoppats kan du gå om nian. Inget är omöjligt att förbättra.