Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 265 ggr
Girl13
1

är mina chanser helt döda?

tjena tjena! jag & mitt ex gjorde slut för snart två år sedan. vi hade kontakt i över ett år efter vårt breakup men valde att avsluta vår vänskap eftersom att vi inte kom överens, jag älskade honom fortfarande & blev sårad när han skojade med mig (han drog skämt om andra killar, frågade om jag hade nån ny osv) medan han bara ville vara vän med mig. han tyckte liksom att vi skulle kunna skoja om sånna saker men det gjorde ont för mig. vi har inte pratat med varandra på ett halvår nu, men han ger mig konstanta hintar om att han vill ha en relation med mig. nu till problemet, när jag blev singel ville jag ta ut det mesta utav det. jag träffade några killar & hade sex med en annan kille. denhär killen i fråga är bekant med mitt ex, och jag undrar om det ställer till det för mig? jag tänker om jag & mitt ex skulle vilja ha en relation i framtiden igen. vi gjorde inte slut av någon anledning att vi inte tyckte om varandra, utan för att vi var för unga helt enkelt. intresset svalnade lite och då var det bättre att avsluta det. jag undrar om killar tar hårt på detta eller om det kan lösa sig? för mig spelar det ingen roll eftersom att det finns så mycket viktigare saker att tänka på i ett förhållande än om vem man har legat med (en gång) undrr tiden man inte var tillsammans. det är ju fortfarande samma person, & det är den man vill eller inte vill vara med. är det någon som varit i en liknande situation? :)

silverfiisk
2

Det blir svårt för oss att svara på hur han tar det. Alla tycker ju olika :)

Du måste ju inte tala om för någon vilka du har haft sex med. Och är dom bara bekanta och inte jättenära vänner så förstår jag inte vad som skulle vara ett problem.

Som sagt, alla tycker och reagerar olika. Vill du ha ett säkert svar så får du nog prata med ditt ex om det.