Orkar inte med gymnasiet, utmattad..
Första året på gymnasiet som snart är slut. Går estetisk bild och form och jag vet inte…
En del av mig ångrar detta val och en annan del älskar detta val. Mest pågrund av många olika anledningar.
Sedan distansundervisningen började i November så har allt bara gått nedför med i princip allting.
Att jag har känt mig utmattad har inte bara varit nu på slutet men hela terminen. Känner liksom att jag knappt får någon ro över huvudtaget. Knappt någon bra sömn de dagar jag har skola för att jag bara… är nervös och har ångest. Matten detta året har varit ett h*elvete vilket det inte var i nian och har verkligen avskytt många ämnen utom fotografi och bild.
Gråter nästan varje dag, orkar inte gå till skolan även om jag vet att jag gör så gott jag kan. Det är bara den ständiga ångesten som är där, stressen över att det inte kommer att gå bra.
Motivationen att teckna och måla är ju helt vilset nu. Har några få dagar jag kan hålla på jättemycket med konst, men andra dagar, majoriteten kraschar det bara. Har knappt ork att göra de sista studierna som nu är historieprovet och svenska redovisningen. Jag, läser uppgifterna, får det förklarat, förstår en sekund, men egentligen känner jag mig bara lost.
Har ju förstått att många gymnasieelever känner såhär…och ville bara skriva av mig lite..
Jag kan relatera otroligt mkt till det
förra våren, när allt blev digitalt. Bild var inte ens roligt längre.
men, när hösten sen började och skolan var på skolan- har nog aldrig varit så motiverad i skolan som då, glädjen att träffa klassen, ha riktiga lektioner.
det sliter på en m distans, och då hade vi det end mars-juni förra våren. vart sjukskriven sen när skolan lades på distans i nov/dec. pga mitt mående då jag kraschade och ja.
jag tror det kmr kännas mkt bättre för dig när skolan börjar om i höst på plats.
#1: Är ju på plats för att de prioriterar treorna och estet ettorna…
Ändå hårt…lyckligtvis har jag bara historian och digitalt skapandet kvar..
#2 åh okej <3
om det är någon tröst är det mindre teoretiska ämnen i tvåan. mkt mer bild. vi hade max 1 teroriämne/dag.
#3: Hmm…beror väl från skola till skola lite grann. Vi kommer att ha teoretiskt iallafall 2 lektioner om dagen vissa dagar.
Dock kommer fler av mina favorit ämnen i tvåan så tror ju att det blir bättre.