Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketterkropp-och-själkänsliga-rummetfamiljenberättelser-ur-livettonårsdepressionsjälvförtroendehatdödlikhjälp
Läst 691 ggr
Alexxwasheree
2

Min pappa är elak

Hej. Jag är en tjej på 18 år som bor hemma med min pappa som sedan 11 års ålder för mig hade ensam vårdnad (personliga anledningar).
Jag blir ALLTID ifrågasatt och kränkt av honom. Han betalat ingenting förutom det han måste som bland annat mat och schampoo. Busskort och allting annat betalar jag med hjälp av mina egna pengar (CSN) då jag studerar på 100% och har även underhållsstöd pga min mammas ekonomi.
Jag kan inte komma hem efter kl 16:00.
Får inte ha vänner över ELLER och åka till dem.
Jag får inte ta en endaste dag ledigt från skolan pga sjukdom av honom.
Han kritiserar min sexualitet och allting annat jag gör. Äter jag? Äter jag inte? Sover jag mycket? Sover jag lite? Vaknar jag 5 min tidigt eller 5 min sent.
Är jag ute? Oavsett vad jag gör så KRÄVER han att det är hans spel med sina egna regler och spelet är riggat så att enbart han vinner. Vad i helvete ska jag göra? Jag mår så oerhört dåligt och sanningen är att jag inte är nära poängmässigt att kunna få min egna lägenhet där vi bor då en liten 1:a idag kostar cirka 6500kr på 25/30kvm. Jag har inga vänner att gå till. Inga släktingar som kan hjälpa varken ekonomiskt eller emotionellt heller.
Min pappa driver mig snart till döden.