Tjäna pengar hemifrån?
Hej! Jag är 16 år gammal och är sugen på att få in lite mer pengar utöver studiebidraget, kanske 500kr extra i månaden. Jag har svår social fobi + behöver ofta plugga ganska mycket efter skolan och känner därför att jag inte vill ha ett jobb som är på en fysisk plats just nu, t.ex snabbmatskedja. Därför undrar jag om någon har nåt tips på arbete/tjänst man kan erbjuda hemifrån genom dator? När jag googlar så säger de flesta att man kan fylla i enkäter men det känns som om det inte ger så bra betalt och tar väldigt lång tid.
Jag lägger till detta ifall det spelar någon roll:
Merit när jag gick ut 9an: 310
Styrkor: kan skriva 80 ord i minuten (dator), flytande i svenska och engelska, bra på tyska och matte, snabb på att memorera saker, kreativ. Jag är såklart villig att lära mig nya förmågor om det skulle behövas.
Korrekturläsning? Översättningsjobb? Om man tittar på vissa streamingtjänster så är översättningarna ibland under all kritik.
Men du måste ta redan vilka som gör översättningarna, ta kontakt med dem och sälja in dig.
Jag skulle också tipsa om översättningsjobb. Allt ifrån böcker till filmer med undertexter finns därute. Hur marknaden ser ut vet jag inte, men du kan ju kolla med populära sajter som Netflix och Hulu eller dylikt för att se om de behöver översättare och undertextare. Det finns inte så många jobb som är för nybörjare som görs hemifrån är jag rädd. Sen beroende på din ålder blir det ännu svårare. De flesta jobb i den ålder är just de du förklarar att du inte klarar av. Vilket är helt okej, men det är svårt att hitta alternativ.
Skulle du klara av att vara typ hundvakt eller någon som promenerar hundar någon gång av dagen? Då behöver du ju tekniskt sett inte deala med några människor när ni väl kommit överens om allt. Det kanske inte betalar 500 i månaden, men det kanske är ett bra första steg?
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Titta i appen Yepster. Där får många ungdomar bra jobb med all administration ordnad.