Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketter: sex-och-samlevnadfamiljenhjälp
Läst 294 ggr
Esme0757
1

Föräldrars sex? Bacillskräck?

Jag har en fråga, är det bara jag som känner mig så otroligt äcklad över att ens föräldrar har sex?
Jag har hört de flera gånger och pappa duschar inte ens efter? Detta gör att jag inte kan sova och när ja väl sover så vaknar jag så fort ja hör något litet ljud som kan vara de.
Har tänkt att ja ba ska skrika ut det till de att det är äckligt och att det inte är så konstigt att ja inte vill att de ska röra mig längre.
Jag har sån sjuk bacillskräck så jag liksom står o kollar så att både brorsan och pappa tvättar händerna ordentligt!

~ älska originala du och inte den version andra människor skapat ~

johan
4

Om du vill att dina föräldrar ska fortsätta leva tillsammans och älska varandra så är det nog när dom slutar vilja ha sex med varandra som du bör oroa dig.

Se det som ett bra tecken.

Mvh // Johan

Syntium
4

Förutom det #1 säger så låter det himla jobbigt med en så pass stark bacillskräck. Får du hjälp för den?

"I'm too old for this shit."

johan
0

Bacillskräcken kanske du borde söka professionell hjälp för. Det låter som att den begränsar ditt liv på ett negativt sätt och har lite med verklig hälsa att göra.

Jag hade en bekant som led otroligt mycket av det. Precis som många fobier är det superjobbigt, men går att slippa med bra hjälp.

Det är inte andra som kan anpassa sina liv efter din fobi, utan något du behöver jobba med själv för att göra ditt liv enklare.

Mvh // Johan

Maria
0

Föräldrar har sex, vuxna har sex men när man är mycket ung så är det äckligt att tänka sig och svårt att förstå. Det hade varit ett större problem om de inte hade sex alls.
Man behöver inte duscha efter sex.😉

Du blir äcklad av din pappa men din mamma då?

Jag tror , precis som andra här i tråden, att din bacillskräck är ett stort problem som du kan ta tag i redan nu så att det inte blir värre ju äldre du blir.

/Maria

Fridaaaa
0

Man behöver inte duscha varje gång man haft sex

Förstår att det är jobbigt att lyssna på, hade inte jag som vuxen ens viljat lyssna på.
Naturligt dock med sex

I ditt fall låter det mer som det är bakterier som är problemet?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Calcifer
1

Det är klart det kan vara otroligt obekvämt att höra sina föräldrar ha sex, men det är viktigt att komma ihåg att förutom att de är mamma och pappa så är de även två vuxna människor i en romantisk relation. Närhet, ömhet, kyssar och sex är viktigt för de flesta i en sådan relation. Bara för att man blivit föräldrar så slutar man ju inte vara ett romantiskt par. För att slippa höra skulle jag tipsa om att ha t:ex öronproppar nära till hands om de behövs eller hörlurar och en mp3-spelare.

När det handlar om din bacillskräck säger jag som flera andra i tråden att du kanske ska kolla upp om du kan få hjälp att hantera den för det verkar ju som om den är ett mycket större problem än det faktum att dina föräldrar fortfarande har ett aktivt sexliv.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

johan
3

Det är förmodligen också så att om dom märker att du är vaken eller i närheten blir dom nog genererade och kanske slutar…

Det är nog ganska få föräldrar som har sex när dom tror att barnen märker det.

Mvh // Johan

Sindri
1

Först din bacillskräck; Baciller är, rent vetenskapligt, en typ av bakterier, men jag antar att du som de flesta menar bakterier. Utan bakterier hade du inte funnits. Bakterier är grunden till uppkomsten av flercelliga varelser som så småningom blev växter, djur och människor.
Bakterier finns överallt, på kroppen, inuti kroppen. De är ditt immunförsvar, håller din hud frisk och smälter din mat. Bland annat.
Det finns gott om farliga bakterier också. Sannolikheten att de skall sitta på dina familjemedlemmars händer är dock rätt liten. Om man tvättar händerna innan och efter man jobbat i köket, när man jobbat ute, har varit på toaletten, kommer hem från jobb/skola/sjukhus så är man rätt skyddad. Då får man bort både virus och ev. bakterier.
Det räcker långt. Om du läser på om bakterier så borde du bli rätt lugn. Här kan du lyssna på en expert inom området:
https://sverigesradio.se/avsnitt/agnes-wold-det-ar-valdigt-fa-bakterier-som-gor-dig-sjuk

Med ditt andra problem, det med dina föräldrars sex är det likadant; utan det hade du inte funnits. De flesta människor har en sexualdrift och det är det som gjort att det blev fler människor efter jordens första. Det finns de som inte har sexualdrift, de kallas asexuella och det går att ha ett bra liv så också. Vare sig du tillhör dem, eller själv utvecklar en sexualdrift när du är mogen för det så är sex något som finns i samhället och för de flesta par räknas det som ett "kitt" som håller ihop ett förhållande. Helst skall sex fungera som ett tecken på kärlek och innerlighet (det gör det tyvärr inte alltid, hur du kommer att förhålla dig till det lär framtiden utvisa), och eftersom de flesta barn verkar vilja att deras föräldrar skall vara lyckliga och hålla ihop så är det något man får ta i "familjepaketet".
Dina föräldrar skulle säkert bli väldigt generade om de visste att du hörde dem, men kanske kan du på ett diskret sätt hinta om att du gör det. Eller som andra tipsar om, lurar, öronproppar.

Men börja med att lyssna på Agnes Wold. 😊

Om vad som är våra värsta bakteriehärdar i hemmet, hur man dödar bakterier och om en disktrasa verkligen kan göra dig sjuk. Professorn förklarar vad den ...