Drama... Jag skriver av mig
Okej, så hoppas det är ok att jag skriver av mig lite här. Jo, så allt började med att jag för några månader sen fick 3 bästisar. Vi hade det jätte bra i kanske 2 månader? Tills dem ringde till mig och berättade att dem inte ville vara vän med mig längre. Då en av dessa har blivit svartsjuk för att jag varit "mykt" med en av dem 3. Vi kan kalla dem för Alice, Anna och Lisa. (Bara för att förstå lite bättre). Jag blev såklart väldigt ledsen. Det dröjde inte länge tills det började gå rykten om mig, så som att jag rotat I Annas skåp och försökt ta hennes läppglans?! Jag hade en annan kompis som gick i min klass som jag var med under tiden, men hon skulle sluta efter sommarlovet. Men nu under sommarlovet så skrev Anna och Lisa (lisa är den som var svartsjuk) i en snapchattgrupp massor av fula ord på olika språk. Jag googla upp allt. Sedan frågade jag om detta var till mig. Då svarade Lisa vem annars. sedan tog jag skärmdump på allt dem hade skrivit och man kan se när någon tar skärmdum i snapchatt. Då frågade Anna varför jag tog skärmdumpar. Jag svarade det var så dumt det ni skrev så jag ville spara de. Varpå hon svarar vem har sagt att det var till dig? Lisa har sagt de svarar jag. ( det var en grupp dem skrev allt detta i). Sedan skriver Anna bara för att vi inte är vänner betyder inte att vi är fiender. Sedan lägger Anna till mig som vän igen efter att ha blockat mig och skriver det där ingen. Sedan berättar hon att hon aldrig varit med på att inte vara vän med mig. Och att hon blev ledsen när det blev så här Jag frågade ska vi vara vänner då? Hon svarar Off Course. Sedan blev vi vänner igen och hänger med varandra som vanligt. Men det är bara bara i mindre än en vecka. Sedan tar det slut igen.
Orakar inte skriva mer. Men kan berätta vad som hände där i mellan i kmt om någon undrar. Hoppas det inte blev för krångligt.
Sajtvärld på "ödehus ifokus".
PS Anna hävdar att de fula ord dem skrev inte var till mig…
Ärligt talat så är det lika gärna att bara lämna dessa tre vänner, brukar sällan sluta bra när en blir avundsjuk och håller på.
Det där skulle jag inte kalla vänskap.
#2: bara det att jag inte har några vänner då. Har sån ångest..
#0: Alice spelar oskildig men har sagt att hon inte har tid att vara vän med mig
Varför som Anna gjorde slut med mig. häromdagen så var det en i vår klassgrupp på Snapchat som frågade när vi började på onsdag. Då så sa Alice att vi började klockan åtta. Då så sa jag Åh fuck. För att vi började så tidigt alltså. Då så sa hon bli första gången jag hörde Tove säga fuck. Hon hoppar på mig hela tiden och jag är så trött på det att hon gör offentligt också.. och då så sa jag sedan Vem fråga. Jag vet att det var tyket och jag ångrar mig jättemycket och har sådan ångest över detta. Det här blev så klart en väldigt stor grej De hoppar på mig, och Alice skrev Varför så tyken. De sa att jag var aggressiv. Sen börjar jag tjafsa imot för jag var så himla less på detta. Jag vet att jag skulle tagit ett steg tillbaka och bara skitit i det. Sedan sa också Lisa Nu är du som Anna. Och raderade chatten. Då skrev jag till Anna och berättade detta och frågade henne om det hade bråkat. Hon skrev det har inte du något med att göra. Så onödigt av dig att skriva Vem frågade. Jag svarade att jag bara var så himla trött på att hon skulle hoppa på mig hela tiden. Sedan sa hon jag tror inte det här funkar Vi kan nog inte vara vänner längre. Jag svarade Jag är ledsen om det blev ett missförstånd. skulle aldrig lagt mig i.
Som någon annan redan skrivit: Detta låter inte alls som bra vänner och har du möjlighet tycker jag att du ska bryta kontakten med dem. Jag vet att det är jobbigt eftersom du beskrev att du inte har andra vänner. Men det är bättre att ta ett steg tillbaka från folk som är elaka än att vara kvar!
Kan du inte prata med "Lisa" om detta? Jag menar i verkligheten, inte online. Fråga om ni kan prata när ni är i skolan på rasten och be henne förklara vad du gjort mot henne. Försök vara lugn och inte "dömande". "Jag vill bara förstå vad jag gjort för att du ska vara arg på mig, förlåt om jag gjort något som gjort dig upprörd".
Det är viktigt att du är ensam med henne när du pratar med henne. Om hon "vägrar" göra det så tycker jag du ska prata med en vuxen du litar på om det.
- Redigerat 2022-08-16 15:02 av Hoseok
Det där är inga vänner i längden. Klart det är tråkigt att vara ensam men det kommer en dag i framtiden när du inser värdet i att hellre ha en endaste vän i hela världen som alltid ställer upp och behandlar dig väl än att ha ett gäng "vänner" som bara ställer upp om det passar och kräver mer av dig än de ger tillbaka.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Tack för alla fina svar! Så tacksam❤ Jag har tänkt och jag har kommit fram till att jag inte pallar vara vän med dem lägre. Jag får hitta nya vänner någon annan stans en på skolan.
#9 Så är det bäst ja! Kan själv säga att jag har brutit med många "vänner" och då menar jag MÅNGA. Det har alltid kommit någon ny som faktiskt är värt att hålla nära.
Lite uppdatering efter första skoldagen efter sommarlovet (om ni bryr er ens och inte tröttnat på detta barnsliga dramat😃). De kollade snett på mig och jag är inte helt säker på att det var till mig men jag gick förbi och då sa Anna hor*. De har även börjat en ny tjej i klassen men de "tog" henne direkt.( inte för att hon var trevlig. För det var hon verkligen inte). Jag slår vad om att de redan snackar skit om mig till henne. Sen Senare under kvällen så ringde det i klassgruppen och då skrev Lisa "Kan ni snälla prata med Tove Hon pratar bra hahaha". Sedan raderar hon chatten. Innan det så var det någon som skickade något i klassgruppen då hade jag råkat klicka på tangentbordet när jag skulle kolla vad det var när de såg att jag skrev, skrev "Anna exakt Tove Skriv inget".
Såg även ett annan sajt som hette "vänskap" den borde jag hittat först och skrivit i, men, men jag är ju ändå tonåring och jag hoppas att detta
Gick lika bra här❤️.
- Redigerat 2022-08-17 20:24 av Anonymanvändare
#4: Det brukar lösa sig. Annars kan du försöka finna vänner över gemensamma intressen.
Dina nuvarande ”vänner skulle jag inte definiera som vänner samt att du nog lär må bättre utan detta fram och tillbaka med anklagelser och förolämpningar av olika slag.
#9: Skulle ha läst allt innan jag svarade… :’)
Så bra att du bestämt dig för att finns nya vänner. Lycka till.