(X) Kaxig/taskig I förvirrad
Jag förstår ingenting just nu. Min ena kompis från min förra skola har sakt att jag varit taskig/kaxig mot hens kompisar. Jag har inte pratat med någon sedan jag bytte skola. Förutom denna vän. Hen sa det på ett sätt som om vi inte skulle vara kompisar mer. Blir jätteledsen över detta… Jag förstår inte…
Vad ska jag göra? Dem från förra skolan har inte direkt visat att de velat haft kontakt med mig. Det verkar som om de pratat skit med rykten från en annan vän. Men jag tror inte på det då jag inte vill tro på rykten…
Antingen bryter jag kontakt helt eller ej. Vet att när en annan vän bytte skola började de snacka skit direkt.. Fanns bara en vän jag kunde vara med utan att jag mådde dåligt.
Kan tillägga att jag inte tycker att jag varit taskig på något sätt…
Nu ska jag säga nåt som du säkert inte kommer vilja höra. Om dina kompisar snackar skit om andra när de inte är med så lovar jag att de snackar skit om dig också när du går iväg.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#2 jo jag gissade på det.
Finns det något man kan göra eller ska man bara bryta kontakten?
#3: Det beror lite på hur du själv känner. Om du tycker att jaja, jag har iaf någon att vara med ibland - så behåll dem. Det finns faktiskt ingen skam i att ha kompisar som man kanske har jätteroligt med då och då men man också är medveten om att de snackar skit bakom ens rygg.
Men om du hellre vill ha kompisar och vänner som aldrig skulle göra nåt sånt så skulle jag klippa kontakten.
Oavsett är det upp till dig, hur du känner och vad du tycker du förtjänar. En del tycker det är värt så länge man ändå har NÅGRA kompisar. Andra är hellre ensam än att ha "vänner" vid sin sida.
Finns inget rätt eller fel egentligen. Bara vad som KÄNNS rätt för dig.
- Redigerat 2022-09-30 13:38 av Calcifer
#4 jag hra egentligen bara 2-3 av alla där som jag vill behålla då jag vet att de är bra vänner men tycker det är jobbigt med skit snack. Men jag vet inte om jag ska klippa kontakten där.. Jag har ju nya kompisar här som jag vet är bättre.. Aja. Jag fick skriva av mig. Tack för dina råd. De hjälpte mycket.
#5: Kom ihåg att oavsett är du värd bra vänner och kompisar.
Och noll problem. Bara att skriva ett nytt inlägg om du har annat du tänker på.