Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: övrigt
Läst 45 ggr
Calcifer
2

Hur firar ni Halloween?

Som rubriken lyder, hur firar ni Halloween? Eller firar ni det ens? Är ni fortfarande i stadiet där man klär ut sig och knackar på hos främlingar och säger "bus eller godis" eller har ni vuxit ifrån det? Jag tror sista året jag gjorde det så var jag typ 13.

Ser ni skräckfilm eller går ni på fest hos en vän eller är Halloween som vilken dag som helst för er?

Vore intressant att se hur många som faktiskt firar högtiden, och hur.

"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[EM_L]
2

Firar inte direkt Halloween men jag tycker om att få klä ut mig lite extra med lite extra smink och sånt. Sedan köper jag väl Halloween godis och sånt…

Som yngre brukade jag ofta ha Halloween kalas då min födelsedag är den 29onde Oktober. Brukade kalla det för Halloween långhelg där den varade i 3-4 dagar :P Då klädde vi ut oss och gjorde många Halloween saker som film och sådant :) Fast det riktiga firandet av Halloween avstannade nog runt 14-årsåldern.

Fast i år ska jag nog försöka dra igång något på skolan med att folk ska klä ut sig å sådant :P

Calcifer
0

Ja jag älskar att klä ut mig på Halloween. Mitt problem är ju dels att jag bor i en pytteliten stad där det inte händer nåt (alltså inget officiellt utan bara privata hemmafester isf) och dels för att jag inte har en enda vän som bor här. De flesta av mina vänner bor utomlands dessutom. x]

Men jag brukar spöka ut mig lite hemma, kanske med bara lite smink och annat som är enkelt och billigt, och kolla på några skräckfilmer. Ibland har det hänt att jag spelat online med vissa vänner och då har vi spelat skräckspel ihop. Kanske får kolla om lillebrorsan vill spela Phasmophobia med mig då eller nåt. :P

Eller så kanske jag streamar nåt skräckspel på twitch. Vet inte riktigt än vad som händer. Oavsett blir det ingen big deal eller så.

[EM_L]
0

#2 Är lite samma sak här. Även om jag bor i en storstad så är det inte sådär jätte mycket officiellt som inte handlar om alkohol… vilket jag gärna undviker.

Skräckfilmer är trevligt med! Kommer ihåg i skolan så var det en tradition främst i låg -och mellanstadiet att klä ut sig sista dagen innan höstlovet (där Halloween ligger) och så skulle man titta på film och ha godis och göra lekar.

Ser nog olika ut för min del varje år.

Calcifer
0

#3: Halloween fester här som är riktade mot de som är äldre (alltså inte barn) är typ fyllda med alkohol av alla sorter. En hel del hembränt också. Vilket jag inte är så sugen på. Jag dricker oftast för mycket för jag går alltid från att känna ingenting till att fem minuter senare vara aspackad. Jag vet inte varför min kropp reagerar så eller om det är vanligt, men det gör ju att det är sjukt svårt att dricka med måtta. I ena ögonblicket är jag ju helt där, känner ingenting, och sen WHAM.

Jag blir dessutom så otroligt bakis att det fan inte är värt. Jag kan bli bakis is två tre dagar… >_>

Så jag är nöjd med att stanna hemma och roa mig själv med skräckspel eller skräckfilmer. 😁

[EM_L]
0

#4 Jo jag känner samma. Bättre att hålla sig hemma med skräckfilmer, har man Discord eller något så kan man ju streama skräckfilmer med andra 👀 Tål inte alkohol för fem öre, dricker jag snäppet för mycket får jag bara obehagskänslor.

Calcifer
0

#5: Ja jag har en hel del internetvänner jag definitivt skulle kunna kolla på film med eller spela med om de inte har några planer. Jag gör hellre det faktiskt. Sist jag var på en Halloweenfest var i Japan, och haha, festen hölls på vår skola! Lärarna var de som delade ut drinkar och de drack även själva av drinkarna. Så både elever och lärare var rätt på pickalurven när kvällen gick mot sitt slut och vi allihopa (inklusive två av lärarna) drog på karaoke och stannade där till fem på morgonen. 😂

Lite annat än hur det görs i Sverige haha!