Ingen frågar om jag vill ses.
Hej! Tänkte kolla om någon har nått råd som kanske varit i samma situation som jag:
Jag går i nian och har väl typ 3 nära vänner som jag är med på alla raster osv, och ungefär 3 till som jag pratar med och så (har inga vänner utanför skolan lol). Men jag träffar ingen av dem på fritiden. Och de få gångerna som jag träffar dem utanför skolan så är det alltid jag som har frågat om de vill ses.
Och jag kan verkligen inte fråga fler gånger, för det känns som om de inte vill då de aldrig tar intiativ. De träffar sina andra kompisar men frågar aldrig mig. Samtidigt så är jag ganska säker på att de har kul när vi ses.
Vi har precis haft jullov på tre veckor och jag träffade ingen alls under dessa alldeles för tråkiga 21 dagarna. Min bror som snart är 13 träffade däremot kompisar nästan varje dag.
Det jag försöker säga är att jag är otroligt ensam och det känns som att ingen vill träffa mig. Jag är så avundsjuk på alla andra som jag ser på sociala medier som alltid hänger med sina kompisar.
Någon som varit i liknande situation och vet vad jag kan göra?
hej bonjour hello buongiorno hallo hei שלום halo 你好 sveiki こんにちは नमस्ते
Jag tycker att du ska försöka hitta andra att umgås med.
Det där är inga bra vänner om det alltid är du som måste ta initiativ. Du är värd bättre än så.
Om du vill kan du ju fråga varför dom aldrig hör av sig utanför skolan?