(x) kraschar igen
jag har genom nog hela tonåren och även något år inna kämpat med depression, nedstämdhet och självskadebeteenden. jag lyckades för två år sen efter att ha fått professionel hjälp att ta mig ur det hela och slutade ett halvår efter att allt fortfarande var bra att gå till psykologen (gemensamt beslut). jag önskade att det senaste ett och 1/2 åren skulle gå bra men räknade naturligtvis med att det skulle bli bakslag. nästa år är mitt sista år på gymnasiet men jag vet inte om jag ens orkar hålla ut. Jag mår skit igen. allt är tillbaka. Depressionen, tomheten, ensamheten då mina vänner började ignorera mig, självskadandet och det sömnlösa nätterna. jag orkar inte äta, inte plugga eller göra något annat. det gör så jälva ont. den enda person jag någonsin pratat öppet med om hur jag mår är egentligen mitt ex men det är ju inte snällt att helt plötsligt börja skriva igen och komma med världens problem liksom. jag vet inte ad jag ska ta mig till och jag orkar verkligen inte med en psykolog och att ha tider bokade samt gång på gång behöva höra att jag borde överväga antidep och andra mediciner. egentligen så kan jag leva med min depression och självskadandet men det jag inte pallar är att känna att jag inte har en endaste person i mitt liv som jag kan skriva med och umgås med. jag pallar inte mer
#0: Har du tagit stämningshöjande medicin tidigare?