träffa "främling" i verkligheten
jag är 18, innan någon får panik, fyller 19 i sommar. skrivit med denne man ett tag och han är trevlig. vi har gemensamma intressen (inte saker jag delat först som han sedan hävdar att han gillar utan han har intressen jag tycker om) och nu efter att ha skrivit i två veckor funderade vi på att ta en kaffe tilsammans. Han är snäll och förstår min reservation samtidigt säger han att jag är en farsinerande person och han verkligen gärna vill träffa mig även om det bara är en kopp kaffe. Nu är grejen att han bor en timme bort och jag inte har mycket tid så att liksom träffas vore kort och jag känner inte att det är värt den tiden liksom. Trodde han skulle leva med det och vi kunde bestämma en senare tid men nu menar han att han gärna åker till staden jag bor/grannstaden då da även om det bara vore för 10 minuter. Jag var redan försiktig i början då han är 31 men vi pratade en hel del. (Fann varandra på en hbtq-sida, vi båda är bi) Han var i början tydlig emd att han absolut inte skrev till mig annat än för att kanske finna en ny vän och jag trodde på det men idag käns det som han flörtar med mig. Tänker att jag borde skjuta upp träffen (ska naturligtvis vara offentlig plats) och vänta lite till. Se liksom om varningsklockorna ringer igen. Vad tror ni?
han säger även att jag verkar vuxen eller mogen och han trodde först jag vore betydligt äldre då jag inte använde engelska och så
Jag tycker att ålderskillnaden är för stor när man är så ung som du är. Har du kollat att han "bara" är 31?
Sajtvärd Katter iFokus
#1: Klart att han säger att du är mogen! Han skulle aldrig ha sagt till en jämnårig kvinna att han trodde att hon var betydligt äldre.
Sajtvärd Katter iFokus
Du borde absolut skjuta på träffen och ta lite mer avstånd till den här mannen om du frågar mig. Två veckor är väldigt kort tid, alldeles för kort för att få en bra känsla för en ny, främmande person. När någon börjar pusha på att träffas på det sättet du beskriver och inte vill ta ett nej eller helt enkelt omboka när tiden inte passar eller inte känns helt rätt, då börjar mina varningsklockor ringa.
Jag drar också öronen åt mig när personer man precis har träffat börjar ge en massa komplimanger och vackra ord. Nu vet jag inte om han har gjort det mer än vad du beskriver här, men om han har det så är det ännu en varningsklocka. Känner du till vad "love bombing" är för något?
I såna här fall är det alltid bättre att ta det säkra före det osäkra. Din magkänsla verkar säga att något inte står rätt till med den här mannen. Lita på den och var rädd om dig.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
sa att han är medveten om att jag är en tonåring och han inte bör säga sådant till en tonåring. Han frågade om jag hört om att vara myndig. känner att jag nog är försiktig och att det säkert inte blir en träff. Ska nog försöka låta kontakten rinna ut i sanden då jag inte gjort allt för bra wrfarenheter av att bryta direkt men obehagliga typer.
är lite läskigt då han vet vilket gymnasium jag går på. Nämnde bara grovt området (inte min stad utsn grannstaden) men då det inte finns många gymnasium gissade han rätt men då jag sa nej hos alla sa han att jag nog besöker det första. Skolan har närmare 2000 elever men ändå läskigt
#5: Det där du skriver: "att han är medveten om att jag är en tonåring och han inte bör säga sådant till en tonåring" är en enorm röd flagga. Det betyder att han är medveten om att det han håller på med och/eller hans avsikter inte är helt rätt och omoraliska, men han väljer att göra det ändå.
Jag får starka känslor av att han inte var ute efter "bara en vän" som han påstod i början. Jag tycker du gör helt rätt i att låta det rinna ut i sanden.
#6: Finns det någon du kan prata med om det hela? En förälder, släkting, lärare, vän eller klasskamrat som kan hjälpa till att ha lite koll om han nu skulle få för sig att dyka upp? Så att du får lite stöd och inte känner dig ensam i det hela?
Jag har sådan respekt för dig att du snappat upp röda flaggor och ber om stöd, bra jobbat!
Bli nu tråkig som attan så han tröttnar eller bryt helt för han låter predatorisk på det du skriver. Lita på din magkänsla, du har den!
Jättebra att du litar på magkänslan, det där låter väldigt obehagligt och som om han absolut inte har rent mjöl i påsen.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"