Var ser man sina betyg?
Morsning!
Jag är ju ganska nyfiken på mina betyg från förra terminen.(går i klass sex.)
Men var det man dom?
Än så länge har 2 lärare berättat betygen för mig. (I don ämnernw dom 2 undervisar i)
Men hur ser man resten av betygen?
Förstår ju verkligen inte var man ser betygen.
Frågar jag en lärare kommer jag bli retad för det men för väl ta det.
Borde inte alla lärarna berätta det för sina elever? Ibland har man ju dessutom frågor varför man fått ett visst betyg.
Eller är det bara jag som utgår från hur det funkade på stenåldern, när man dessutom fick ett papper med terminens betyg i samtliga ämnen?
Vad är det förresten för elaka lärare som retas?! 😠
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1: Tycker jag med.
En vän får dina betyg på det sättet fick,en annan via Internet.
Inte läraren inte,bara klasskamrater.
Men en av mina lärare är en idiot det med.😒
Borde finnas på it's learning eller vilken platform som det är nu mer :)
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Ska bli lärare men var tvungen att kolla upp det hela ändå, har inte kommit till den kursen än. Enligt skolverket ska man sätta betyg i de ämnen en elev har undervisats i varje termin. Det ska även sättas utifrån det man gjort som varit relevant för betygskriterierna. Så med det sagt måste lärarna ha rapporterat in betygen för höstterminen oavsett om ämnena är avslutade eller ej.
Mitt råd är att prata med lärarna först och om de inte säger något så råder jag dig att prata med rektorn på skolan. Alternativt att du frågar den läraren som du gillar bäst var man kan hitta betygen och om de har någon plattform för dessa. Eventuellt kanske läraren kan hjälpa dig att ta reda på hur dina betyg ser ut även i andra ämnen.
Sen kan där finnas en möjlighet att lärarnas underlag för att ge betyg är liten och därmed inte velat sätta betyg. Detta ligger dock helt på läraren som är den som ska tolka lgr22 och styra undervisningen så att denne får underlag till att sätta betyg. Kan även vara så att lärarna inte är behöriga och då får dessa ej sätta betyg. Med andra ord de får undervisa men sedan måste en legitimerad lärare göra bedömningen och sätta betygen, annars är betygen ogiltiga.
Tur att ändra vet mer, var så hemskt länge sen jag gick i skolan jag har ingen hjälp att erbjuda. Men fåniga klasskamrater som retas för en helt logiskt fråga. Ignorera såna om du kan, det är dagisnivå.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"