Buddhism
Hej, jag intresserar mig för buddhism ich vill lära mig mer för att kunna leva enligt vissa regler men typ anpassat för att funka i våran värld? Grejen är den att jag inte vet vart jag hittar information om hur man lever, etc. då google bara spottar ut liknande svar jeöa tiden. Tror att vissa delar av buddishm kan hjälpa mig med min depression och annat men jag huttar liksom inget ”här startar du din resa” typ, buddhism i fokus ser död ut så frågar här
Det kanske är så att en bok kan vara en bättre start i det här fallet? Om det är fysisk bok, e-bok eller ljudbok spelar så klart ingen roll.
"Jag kan ha fel" tyckte jag var en spännande bok. Han har också Sommarpratat har jag för mig.
Mvh // Johan
Vet du vilka delar du är intresserad av? Eller vill du lära dig om hela livsstilen?
Det finns denna server där du nog kan ställa många av dina frågor. Där finns personer från olika skolor som alla lever mer eller mindre enligt Buddha eller har ett intresse för Buddhism. Tänker att det kan vara ett "modernt" vis att kanske finna andra med lite mer kunskap?