Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettersport-och-aktiviteterskolanidrott
Läst 129 ggr
Anonym
Anonym
0

skippa bad

Hej!
På torsdag ska jag och min klass bada.
Jag vill verkligen inte bada, vi ska köra vattenpolo och det vill jag verkligen inte.

Finns det någon ursäkt jag jag säga? Hjälp mig snälla!

Pilspets
0

#0: Det beror nog på vad anledningen är.😊

Anonym
Anonym
0

#1: liksom jag vill bara inte bada, tycker det är jobbigt att visa mig i badkläder framför hela min klass, blir väldigt obekväm.

/ Lilsan :>

• Redigerat 2023-04-17 11:30 av lilsan
Pilspets
0

#2: Känner likadant.
I vilken klass går du i?
I vissa årskurser är det tex ett krav på att kunna simma.

johan
1

Min dotter känner precis som du. Vi har pratat med mentor och idrottslärare. Kan tänka mig att det är väldigt olika beroende på vilken tur man har med sina lärare.

Beroende på hur gammal du är, så kanske du också bör ta med i beräkningen att om du inte kunnat visa att du kan simma en viss längt, så kan du inte få godkänt betyg i 6:an.

Mvh // Johan

Anonym
Anonym
0

#3 och #4: jag går i sjuan

#4: Jag gjorde simtestet förra terminen, är också ganska säker på att det är simtest en gång per läsår.
Men denna gången är det ju inte simtest utan vi ska bara köra vattenpolo tror jag.

Magi-cat
0

#5 Förstår dig, jag var likadan för hemskt många år sedan. 🙂 Jag avskydde allt badande och tävlingar och lagsporter och sådant som det alltid skulle vara.

Bra att du gjort simtest, det är det viktigaste. Sedan är väl det bästa rådet att du bör prata med din lärare. Kanske du kan delta på något annat sätt som du känner mer för? Det kanske finns fler som känner likadant och ni kan göra något tillsammans? Hoppas det ordnar sig för dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

@NN@
0

När jag gick i skolan och inte ville vara med och bada så pratade jag med min idrottslärare om det, vi kom överrens om att jag skulle ta en långpromenad istället. Det viktigaste va att jag rörde på mig på nåt sätt.

johan
1

#5: Prata med din lärare så dom har en chans att förstå varför du inte är med.

Ta även själv reda på vad det eventuellt får för konsekvenser så du får bättre chans att avgöra om dom är värre än att bada eller inte.

Vattenpolo låter inte som särskilt viktigt, medan simning kan påverka om du ens får betyg eller inte.

Även om det kanske är jobbigt i stunden, tror jag du kommer må bättre i längden av att vara tydlig med läraren istället för att skolka och hitta på bortförklaringar.

Mvh // Johan

Pilspets
2

Lycka till idag!💙