Mår dåligt av simning
Jag ska simma imorgon! Jag behöver verkligen hjälp med någonting. Jag kan simma men….
Jag är verkligen lite rädd för att duscha o sånt. Jag hatar min kropp. Jag har hårig kropp. Jag är väldigt tjock. Jag behöver hjälp med detta. Tycker inte om att duscha med andra. Jag vill bara vara själv.
Påtvingade gruppaktiviteter och speciellt intima sådana, kan vara rena tortyren. Jag som vuxen slutade gå till min simhall när de tog bort de individuella omklädningshytterna, så jag förstår dig väl.
Du måste prata med skolsköterska/kurator/lärare och förklara hur förtvivlad du är över detta. Du skall inte behöva känna dig utsatt på det sättet.
Jag tror att det finns fler som känner som du, men de flesta vågar inte säga något.
#0: Jag pratade med min lärare innan.
Bytte om på toaletten efter simningen men hade badkläder redan innan. (Under mina kläder)
Duscha gjorde jag ned badkläder,det fick man.
Lycka till!
Det finns väl toaletter i omklädningsrummet? När jag var liten kände jag samma sak men då bytte jag om på toaletten.
#0: Vi hade också simning precis och jag her hur folk bara stirrar på mig, jag ligger lite före i utvecklingen och det känns som om de stirrar själen ur mig.