Min idol räddade mitt liv.
Vet inte om detta är något som passar in här som något känner igen sig i men vill berätta ändå.
När jag var ganska liten skiljde sig mina föräldrar. Det var vitt livs största heartbreak. Jag mådde så dåligt att jag inte ville leva mer. Jag låg i min säg och bara grät och grät.
Jag tror att jag var några månader/veckor från att ta mitt liv när jag en dag gick in på youtube och hittade en person som nyss lagt upp sin första video. Jag tänkte att det kan vara något kul att se på. Så jag kollade på videon och bara kände hur jag blev glad och hon strålade ut en sån glädje att jag bara ville se mer och mer och mer. jag fortsatte kolla varje dag och började må bättre.
Jag visste så att jag ville fortsätta leva och INTE ta livet av mig. Så jag kallar det för att hon räddade mitt liv. Jag har kollat på henne sedan dess och gör det än idag och hon betyder så mycket för mig.
För två år sedan kom hon ut som sitt riktiga jag och jag märkte hur lycklig hon blev vilket gjorde mig jätte glad.
Hon har stärkt min självkänsla och gjort att jag tror på mig själv mycket mer.
Jag har precis fått gå igenom att förlora två nära i min familj och hade inte jag haft min idol där hade jag inte klarat av det.
Varje gång jag är ledsen eller arg kan jag tänka eller sätta på en video med henne och bara känna hur glad jag blir. Det känns helt otrolig hon är magisk.
Har någon annan det lika eller är det bara jag? Vill någon veta vem jag snackar om?
Ha det så jätte bra och lycka till!! <3
Du är absolut inte ensam om detta, det är en fantastisk känsla att hitta en idol och kanske också ett sammanhang bland andra fans. Jag upptäckte ett band när jag var 12 år som fortfarande är otroligt betydelsefulla för mig idag, när jag är 28 år ❤
Jag vill gärna veta vem du pratar om! 😊
Var snäll mot alla - bli vegan ❤
#1: Eller hur! Känns så bra att ha någon där.
Jag pratar om bästa, finaste Tone Sekelius! <3
(sorry för sent svar)
Tone är en riktigt fin idol! 😍
Jag gjorde något väldigt dumt när jag var 19, och sen gick jag och la mig och ville aldrig mera vakna. Detta var på tiden då jag hade MTV och en tjock-TV. När jag låg i sängen så slog jag igång TVn och tänkte somna till just MTV, och då började I'm Not Okay av My Chemical Romanc spela, och genast tänkte jag "nej, detta får inte hända, absolut inte!" Så jag ringde ambulans och blev inlagd i några dagar på psyk. My Chemical Romance har definitivt räddat mitt liv. Jag blev inspirerad av en tatuering ena bandmedlemmen hade och har en likadan fast på armen (hans är i nacken), där det står "keep the faith". Inte i nåt religiöst sammanhang, utan mer typ… Keep the faith när det gäller livet, att det kan bli bättre, ge inte upp. Jag har även en ängeltatuering som kommer från omslaget till deras singel Headfirst For Halos.
De har definitivt räddat mitt liv, många gånger, sen jag först föll för deras musik när jag var 16, för snart 20 år sedan. De må ha splittrats som band, men deras musik hjälper mig alltid när jag känner mig ledsen. Eller så tänker jag på de gånger jag såg dem live, och de två tillfällen då jag träffade dem och fick en kram av sångaren.
Jag vet inte vem Tone Sekelius är, men jätteglad att du hittat någon som kan ge en ljusglimt när det känns tungt!
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
- Redigerat 2023-05-22 20:03 av Calcifer
#4 Vad fint ❤
#0: Har du berättat detta för henne? Låter som något man skulle bli väldigt väldigt glad, stolt och rörd över att få höra.
Tänker att det borde finnas många sätt att försöka få fram budskapet, kanske om du hitta en mail-adress, DM på Youtube eller annan social media eller kanske bara kommentera videos/inlägg?
Mvh // Johan
#6: Håller med. Tone finns på
Instagram: https://www.instagram.com/tonesekelius/
Facebook: https://www.facebook.com/thomas.sekelius/?locale=sv_SE
YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCJKIi6ysvTD9gtrpiamJ6jw
TikTok: https://www.tiktok.com/@tonesekelius
Lycka till!
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3: Visst!
#6: Har skrivit det till henne men tror inte att hon har sett det. :)
#4: Det inte riktigt vilka My Chemical Romance är heller, men jag är glad för din skull!
#10: Ett band. De spelar alternativ rock. Skapades 2001. Väldigt bra låtar. ;)
#11: Ok! Kanske ska lyssna på dem då! ;)
Ett fd band tyvärr.
#2: hon är verkligen bäst man blir sp glad av henne hon sprider så mycket glädje jag viste direkt att du pratade om tone sekelius
#13: vad jag har läst så har de återförenats, och om man ska tro Wikipedia så är de aktiva som band.
#15: Nja. De åkte iväg på en reunion tour 2019, som de pga covid etc inte kunde avsluta förren tidigare i år. Men någon ny musik får vi inte och någon till turné är det tveksamt till om vi får.
#16: jag menar att de står listade som aktiva.
Huruvida det är så eller inte, är en annan sak, eftersom Wikipedia inte är en 100% tillförlitlig källa.
#17: Nä wikipedia är lite som den vill. xD
Jag följer alla medlemmar ur bandet på sociala medier och får deras newletter från deras hemsida, så det är därför jag har koll bara haha.
#18: exakt, är mest filmer som det brukar stå rätt där.
Ah, okej. 😊👍
#14: Visst är hon! ❤️❤️