(X) Får ångest/panik - onani
Jag får typ ångest/panik.
Onanerande igår morse för typ första gången.
Varning nu men asså jag körde in läppglans o finger.
Jag läste massor om att man kunde testa olika..
Tvättade först innan såklart.
Men jag är rädd att det ska typ hända nått, typ urinvägsinfektion eller något annat typ att jag inte ska kunna göra nummer 1 eller 2 eller nått. Idk.
Jag har väldigt lätt att övertänka o sp men på riktigt är jag rädd.
Att man ska bli gravid eller nått, vet ej.
Vet att man inte kan bli det om man inte har kille men ändå!
Du kan vara helt säker på att du inte kommer bli gravid av att onanera. Hur skulle det ens gå till liksom?
Onanera är bra på alla möjliga sätt, förutom att det är skönt.
Vad gäller hjälpmedel finns det säkert bättre och sämre saker att använda. Det är ju enkelt att köpa sexleksaker online och det skickas mer anonyma avsändare och förpackningar om man vill. Eller så kanske du bara kan trä en kondom på det du använder så behöver du inte oroa dig för att föra in bakterier i underlivet.
Ha inte ångest över onani. Det är skönt och kan få en att må bättre. Och du lär dig vad din kropp tycker om. När du sedan är äldre har sex kommer du vet mer om vad du tycker om och kan styra sexet mer till vad du njuter av.
Ingen behöver dessutom veta vad du gör på egen hand, så gör det du njuter av och strunta i vad du tror andra kan ha för åsikter.
Mvh // Johan
- Redigerat 2023-05-02 07:38 av johan
Gravid kan du inte bli av onani, urinvägsinfektion kan man få men du skriver att du tvättat det du använt innan så du behöver inte oroa dig. Urinvägsinfektion kan man dessutom få av allt möjligt, att man torkar sig fel efter toalettbesök (bakifrån och framåt) eller att man kliar sig med smutsiga händer osv. Om du skulle få en urinvägsinfektion kan ingen veta att det berodde på just onani.
Här finns lite lästips om du är intresserad:
https://www.umo.se/sex/att-ha-sex/onani/
Var snäll mot alla - bli vegan ❤