Känslor för killkompis?!
Jag har under ett ganska långt tag haft känslor för en kille som jag umgås med i grupp under vissa sociala sammanhang. Jag är 97% söker på att han inte känner samma men vet ändå inte vad jag ska ta mig till. Har försökt att ”tappa” de känslor jag har men det går verkligen inte! Har nyligen också börjar drömt om honom…
Något som kan hjälpa, vilket dock inte alltid är smart att göra beroende på ålder, är att berätta det för honom. Att du får höra från honom att han inte är intresserad av mer än vänskap. Men detta förutsätter att ni kan vara väldigt öppna samt att han inte är intresserad av dig och klarar att förbli lugn.
Om du nu råkar vara en kille, så kanske den metoden känns lite väl riskant. Dessutom kanske du inte vill komma ut.
Sedan finns ju metoden: Fortsätta ignorera känslorna. Du kan även prata med någon annan i gruppen om det hela och be dem hjälpa dig att sakta släppa känslorna (man kan inte verkligen styra känslor) eller för att hörs hur den personen tycker dina chanser ser ut.
Ett annat alternativet är väl att berätta om känslorna men se vad han har tt säga kring det hel.
Något som kan hjälpa, men bara funkar med vissa grupper och sammanhang är att hålla lite avstånd. Med det menar jag att, om du har andra du umgås med, undvika denna grupp ett tag. Finna lite annan sysselsättning.
Finns många vis att hantera det hela på. Personligen hade jag valt att ignorera känslorna men det passar långt ifrån alla individer. Du känner dig själv bäst och får försöka hitta en lösning som funkar för dig.