Kedjebrev
Är det något ni skräms av? Jag fick ett nyligen, var ett riktigt obehagligt. Bland annat att om jag inte skickade vidare det så skulle hemska saker hända. Vet att det inte stämmer men man får som panik ändå…hur är det för er?
Nej. Under min uppväxt skickades en hel del men jag ignorerade dem och lever än idag. ;)
Finns inget logiskt sätt det skulle kunna stämma och gå i uppfyllelse. Så inget att vara rädd för.
#1: Samma här :) men blir lite obehagligt ändå.
#2: Det blir bättre ju oftare man ignorerar och huvudet förstår att inget sker.
Nä. Som undertaker säger så är det nåt som cirkulerat av och till I många år och det finns inte ett enda fall där det kan bevisas att något hänt pga att man ignorerat dem. Så du kan slappna av. :)
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Det har funnits sedan långt innan sociala medier 😉
/Maria
#5: Gud ja. Fick via sms till min tegelsten aka mobil för evigheter sedan xD
#6 Jag har t.om fått det i brev och vykortsform😉
/Maria
#7: Ja men du är väl född på sent 1700 tal va? 🤔😉
#8 Japp😃
/Maria
#6: Fick först på sms, senare då på WhatsApp. Men jag ignorerade de alltid. Som tur är. Tycker inte man ska skicka sådant till andra (i alla fall inte 99% av de innehåll många har).
#9: Brevduvor da?
#11 Haha 😃
/Maria
Flaskpost någon?
/Maria
Får mest via röksignaler nuförtiden.🤔
😃🤣😃🤣
/Maria
Fick ett kedjebrev för inte jättelängesedan. Kul lek ändå tycker jag så länge det inte står en massa hemska saker på
Känns bara onödigt att det skickas runt massor :/
Jag tycker att det är lite obehagligt faktiskt!
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Ja det är absolut en väldigt fånig grej, men det är åtminstone inger att oroa sig för :)
#19: Jorå, det vet jag :) men ändå lite obehagligt haha
Men det är ganska skoj ändå!
#7: Du och jag hör till det gamla gardet maria, jag har också fått via brev och vykort 😝