Idétorka
Hej, jag är 16 år och ska ha mitt första "party" sen jag gick i åk 6 men jag kommer inte på något roligt som vi kan göra tillsammans, vi kommer såklart att vara inomhus eftersom det kommer att vara vinter. Men ifall någon har tips på idéer så skulle jag vara jätte glad om nu ville skriva dom. Det kommer bara vara tjejer på "partyt"
- Redigerat 2023-11-25 21:28 av T.K.
Svårt att föreslå när vi inte vet vilka intressen du eller de andra har. Om ni ens har samma intressen.
Att samlas kring ett tema är annars roligt. Man kan ha en klädstil på det temat, dock med förbehåll att det är frivilligt, en del får ångest av sånt.
Det kan vara hästar, mode, science fiction, Barbie, någon idol som ni har gemensamt, eller vad som helst.
Du kan dekorera med saker på det temat.
Starta partyt med en färgglad, alkoholfri drink, (det finns dekorationer att köpa, som flaggor, parasoller mm) Ha sen en frågetävling om temat.
Eller visa bilder på kändisar med delvis täckt ansikte som man skall känna igen. Priset kan vara t ex nån liten sminkgrej, en söt nyckelring eller annat som hör ihop med temat. Eller inte. Lägg undan svaren till senare.
Ni kanske skall äta nåt? Gör i så fall plockmat som man tar själv och kan prata om.
Man kan göra ett roligt test med t ex bitar av frukt. Låt någon/några/alla testa att med förbundna ögon och en klädnypa (eller hårklämma) på näsan, smaka olika bitar och gissa vad det är.
Det viktigaste är att du är en välkomnande och uppmärksam värdinna. Få alla att känna sig välkomna och fina. Var också uppmärksam på om någon verkar känna sig utanför. Tvinga eller truga inte någon att vara med på något de inte vill. Alla är olika och det kan bli kul ändå.
- Redigerat 2023-11-26 07:50 av Sindri
Om ni ska dricka (behöver inte vara alkohol) så kan man leka dryckeslekar typ svara eller drick och så frågar man varandra roliga eller pinsamma frågor.
Det tidigare förlaget om att ha ett tema är också kul! Typ ha ett pink party där alla ska ha rosa o pynta med rosa grejer osv.
Sedan kan man köra sanning eller konka, klassiker :P
Finns massor med partyspel man kan köpa också så kolla upp de. Lycka till!!!
/Sanna