Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikett: studier-och-utbildning
Läst 165 ggr
Anonym
0

Mamma blir sur över betyg

Vi fick hem våra betyg, och jag var jätteglad över mina betyg. B i alla ämnen typ och några A och C. Men när min mamma gick syn på dom blev hon JÄTTEBESVIKEN över att jag fått C i tre ämnen!! Jag försökte förklara att C är ett bra betyg men hon sa att nu skulle jag plugga massor.

Behövde bara skriva av mig.

Torparmor
2

Jag förstår dig image.png, men inte image.png mamma.
Vilka höga ambitioner har hon för dig? Ska du uppfylla en dröm hon hade som barn, men inte kunnat genomföra?

Vad är DU intresserad av? Vilka mål har DU satt? Vet du vad du vill jobba med i framtiden?

Jag vet inte om du går på gymnasiet eller i grundskolan. Men min erfarenhet av arbetslivet, mina barn och deras kompisar har gett mig insikten att det spelar ingen roll vilka betyg du har i gymnasiet bara du orkar igenom det.
Det finns oändliga möjligheter i livet att få ett jobb som man trivs med och kan försörja sig på utan de allra högsta betygen i skolan. Om man blir pressad för hårt så tar orken och engagemanget slut och då blir framtiden inte lätt.

Jag tycker du har jobbat dig till bra betyg. Har du ingen bra lärare som du kan anfortro dig åt och be prata med din mamma. 🤗

Låt dagen idag bli din bästa hittills!

• Redigerat 2023-12-27 12:03 av Torparmor
Maria
4

Jag tycker du ska tala om för din mamma att du är nöjd och stolt över dina betyg och att hon gör dig ledsen med att reagera så.

/Maria

Anonym
0

Tack alla 💖

Namiko
2

Jag tycker att du har gjort ett grymt bra jobb med dom betygen och det är jättesynd att din mamma inte kunde dela din glädje med dig.

Man behöver inte toppbetyg i allt, risken är stor att man bränner ut sig istället. Så länge du är nöjd så behöver du inte bättra på dom alls. Ta hand om dig och var stolt över dina betyg.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Zefirka]
2

Så tråkigt att dina föräldrar gör så! C är mer än godkänt och du ska vara stolt över betygen. Bry dig inte om vad dina föräldrar tycker, det är dina betyg och så länge du är nöjd så ska du inte bry dig. 💚

• Redigerat 2023-12-27 17:55 av [Zefirka]
Carmarino
5

Din mamma kanske tror att C betyder samma som det gjorde till och med 1963? Då var C det sämsta betyget och betydde "Underkänd/Otillräcklig". I så fall får du förklara för henne att det inte är så längre.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Skolbetyg_i_Sverige

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Draken
0

Jag tycker du skall vara stolt över dina betyg, de är jättebra 🙂

Mvh./ Draken

SKK ansluten uppfödare. Långhårig Chihuahua

Kennel Teiashis