Dagens Fråga 03/07: Språk?[26]
Hur många språk kan du? Och vilka?
Vilka vill du lära dig?
Jag kan svenska flytande. Engelska väldigt bra och lite franska. Kan även sådär norska.
Jag skulle vilja bli bättre på franska och sedan vill jag lära mig japanska!
Jag förstår fler språk än vad jag talar, just då man kan härleda en hel del.
Flytande är jag på svenska, engelska och tyska. I teorin borde jag kunna franska men det är aldrig något som fastnade för mig trots 7 års undervisning.
Sedan så lär jag mig japanska sedan något år, målet där är väl att bli hyfsat bra på att förstå och läsa men vi får se hur det går.
Svenska, spanska, engelska, norska o punktskrift.
Sen förstår jag flera språk.😊
Flytande svenska och engelska. Kan förstå och göra mig förstådd på bas japanska. Och kan läsa hiragana och katakana och viss kanji.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag kan svenska och engelska hyfsat flytande, jag vill verkligen lära mig svenskt teckenspråk och jag önskar att det var ett val bland de moderna språken i skolan
#5: Åh teckenspråk vill jag också lära mig! Det glömde jag bort i mitt svar dock. Önskar också att man fick lära sig det i skolan!!
Jag kan svenska flytande, bra engelska, ganska bra finska, kan några ord på spanska, och förstår lite spanska, men jag skulle inte direkt säga att jag kan spanska. Förstår norska och danska hyfsat bra. Listan på språk som jag vill lära mig är väldigt lång, men främst kanske koreanska, tyska, franska och spanska.
- Redigerat 2024-07-10 12:29 av [Woodwalker]
Jag pratar svenska, engelska och spanska flytande. Förstår japanska hyfsat bra (skulle kunna förstå ungefär vad en konversation handlar om men inga detaljer), jag kan dock inte prata det.
Det finns många språk jag skulle vilja lära mig, men några av dom är tyska, samiska, koreanska och latin. Sen vill jag också bli bättre på japanska.
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Jag kan svenska, engelska, (rövarspråket) ryska och lite spanska
Jag skulle vilja lära mig kinesiska (började faktiskt för ungefär 1 år sen träna men jag slutade då det var för svårt 😅) och när jag var 9 ville jag lära mig norska på grund av att jag hörde en norsk låt dom jag gillade. 😂
Förresten, vad tycker ni räknas som att "kunna" ett språk? Att kunna förstå det mesta i konversationer eller att kunna ungefär lika mycket som någon som föddes med det språket? 🤔
- Redigerat 2024-08-05 17:48 av [Zefirka]
Svarar sent här, jag kan Svenska, Franska, Engelska och en del Spanska.