Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etiketterövrigthobby-och-fritidjobb
Läst 183 ggr
Anonym
0

tjäna pengar

Hej!
Vet ni något sätt man kan tjäna pengar på? (Jag är 15 år)
Jag får ingen månadspeng/veckopeng men jag skulle gärna vilja tjäna pengar.
Jag vet att man kan typ vara barnvakt men jag känner ingen som behöver barnvakt och jag skulle inte säga att jag är så bra på att ta hand om barn.
Jag har även försökt mig på att sälja saker på tex vinted. Men jag tycker inte att man tjänar så mycket där plus att jag har typ ingenting att sälja.

Finns det något sätt man kan tjäna pengar på typ online för jag tycker om att både skriva och hålla på med internet.
Jag är inte ute efter att tjäna mycket, som typ en riktig månadslön, utan jag satsar på att tjäna typ 500-1000/månad.

tacksam för svar

Åsa S
1

Dela ut reklam

Anonym
0

#1: Bor på landet o har inte så många grannar XD

[Undertaker]
2

Du kanske kan hjälpa hos en kiosk, butik eller ett stall?

Följande gäller kring hur barn får arbeta: Har du fyllt 15 år i år och ska jobba? Då gäller det att du bara får arbeta med lätta saker som är ofarliga. Du får inte utföra tunga lyft. Du måste ha en handledare som övervakar dig.

Annars tänker jag typ saker så som att klippa gräs, hjälpa med inköp, etc.

https://www.av.se/globalassets/filer/publikationer/broschyrer/sa-far-barn-och-ungdomar-arbeta-broschyr-adi043.pdf

bababoiiscool
0

Hejsan,

Om du vill tjäna online rekommenderar jag freecash.com. Där genomför man undersökningar, spelar spel, etc, och så blir Freecash betalda. De betalar sedan vidare till dig med t.ex PayPal.

Förutom det finns det andra tjänster där man kan genomföra undersökningar för att tjäna pengar, googla bara på det.

Kom ihåg att bara genomföra seriösa erbjudanden ;)

(Ingen reklam. I inlägget sa personen om saker att göra online.)

Mvh, Natanael

• Redigerat 2024-11-19 17:54 av bababoiiscool