Dagens Fråga 14/10: Hobbies? [34]
Vad för hobbies har ni haft? Vilka har ni än? Vad skulle ni vilja prova er på?
För egen del har jag alltid varit en gamer. Sen piano har jag spelat av och till. När jag var mycket yngre och vi fick välja instrument i skolan valde jag av någon anledning fiol så det ku de jag en gång i tiden men glömt allt nu. Skulle vilja lära mig gitarr.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag spelade fotboll i åtta år men slutade jag för jag trivdes inte i laget och tyckte laget var dåligt styrt. Jag spelade även saxofon ett tag men jag hade ingen motivation och slutade.
Idag spelar jag teater och har precis blivit en scout. Båda har tillkommit under senaste året, men jag har alltid varit intresserad av teater. Ibland spelar jag lite piano oxå.
Jag hade gärna kunnat ett instrument flytande och dansat.
Spelat tennis har jag gjort i åtta år, har flera gånger varit nära att sluta pga att jag började tröttna, men varje gång det händer sänker jag bara antalet träningar i veckan tills det är kul igen.
Har även alltid tyckt om att rita. Dock var det jobbigt när jag var liten, då de enda presenterna jag fick i födelsedagspresent och i julklapp var målargrjejer… haha, blev så ledsen varje gång. Men nu uppskattar jag bara det som tur är 😊
Går i piano också, andra terminen så inte så länge men jag tycker det är jätteroligt.
Började i scouter också, men slutade efter ett år. Hade inga bra ledare och kände mig alltid utanför i alla aktiviteter.
Kartor. Kan stirra på en karta hur länge som helst, speciellt om den visar något "tema" (eller hur ska jag förklara? När länderna har olika färger, och färgerna betyder något. Kan vara om allt möjligt, tex hur många korvar man äter per person i landet under ett år.)
Jag sitter liksom och bara jämför länderna hur länge som helst.
Gitarr sedan jag var 7, annars har jag spelat innebandy i några år, friidrott, badminton och klättring (säkrad). Utöver det höll jag även på med sång i några år och spelade i flera band och ensemblar. Sedan har jag alltid ritat och spelat.
I dagsläget är det jag i teorin har kvar gitarr, klättrning, teckning och spel. Utöver det så håller jag på med fotografering och plantor.
Plantor höll jag egentligen redan på med som barn men jag tog alltid kål på dem så jag tror inte det riktigt bör räknas.
#2: Musik är en rolig hobby! Vem vet, kanske lär du dig fler instrument med åren.
Jag gick på friidrott när jag var liten, i början av lågstadiet, men slutade sedan efter cirka ett år, p.ga att ledarna gjorde det väldigt prestations- och tävlingsinriktat, vilket jag inte gillade.
Har spelat lite piano, men slutade sedan av någon anledning, men det är något som jag gärna skulle vilja börja med igen.
Idag så har jag ridit i 5 år, är scout sedan 1 år tillbaka, och har spelat teater i 2/3 år. Gillar även att läsa, rita och skriva.
Jag skulle gärna vilja lära mig dansa, och spela trummor.
#5: Ja, jag hoppas!! Musik är en stor del av mitt liv och jag har nästan alltid musik i bakgrunden.
Kom på nu att jag glömde skriva att jag gått på kör i ca 5 år men min kör lades ner för ca 3 år sedan!
Musik, spelar gitarr och sjunger lite.