hur blir man influencer?
hur börjar man? hur får man liksom följare? vill bli insta influencer men vet nte hur kag ska börja
Vad vill du dela för innehåll? Är du minderårig så avråder jag allmänt från att dela bilder på dig själv eller platser nära dig. Dessutom all for av privat information och redan information så som ”nu är jag på väg till skolan” bör man vara försiktig med.
Vill du dela annat innehåll så beror det väl lite på innehållet. Det behöver även tålamod och att man lär sig förstå hur Instagram fungerar. Dessutom bör dina föräldrar ha tillgång till kontot/insyn för din egna säkerhets skull.
men om man nu vill dela bilder? är det en stor katastrof? vill dela cosplays och lite annat på mig själv liksom

#2 Om du vill dela med dig om dig och ditt liv, varför skriva här som anonym?
#3:
En inledande fråga till dig TS… hur gammal är du?
Har ett svagt minne av att är du under 18 år så är det dina föräldrar som "bossar" över dig. Naturligtvis är det inga föräldrar som nekar sina minderåriga barn att lägga ut bilder på sina älskade husdjur som exempel. Eller sina favoritartister. Eller sina underbart fina naturbilder där det just bara är natur och inga människor med på bilderna. Men som du säkert VET, och har lärt dig i skolan så är det mycket SKUMT som händer på nätet idag där barn exploateras och sådana prylar ska INTE EXISTERA PÅ INTERNET!!!
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#3: svaret kom inte med, sry. Jag vill inte att ni här ska veta vem jag är. jag vill inte att någon här ska kunna koppla mig.
#5: du behöver inte prata som om jag är 10, jag vet att det finns folk som vill en illa och att folk gör saker medan de kollar på ens bilder och annat.
Instagram är jag gamal nog för att ha eget konto så nej, mina föräldrar väljer inte där. de kan max förbjuda appen
#7: Jag skulle avvakta. Jag ville precis som du under nästan hela mina tonår ägna mig åt sociala medier. Dock YouTube och spelinnehåll. Nu är jag tacksam för att jag väntat många år och även några år efter jag fyllt 18 och nått den magiska åldern där man får välja själv.
Du förändras mycket och du får tänka på att du fortfarande nog kommer förändras en hel del. Så medan du idag kanske vet exakt vad du vill ladda upp online så finns risken att det är saker du inte vill att hela världen ska ha tillgång till om några år.
Enligt mig är konst och fotografi en sak för sig. Där kan du säkert börja ladda upp saker. Det är en mindre intim och privat utveckling enligt mig. Men just innehåll där du står i fokus är bäst att avvakta. Tro mig.
Sedan så kan jag även säga att redan som vuxen som är på olika plattformar och delar normala bilder så åker jag ofta på "äckliga" privata meddelanden. Jag är då ingen kvinna men jag får ändå allt från personer i min ålder och av blandat kön till 40-åriga män i mina PM. Och medan jag aktivt varit medveten om hur illa detta är och accepterat risken med att dela bilder på mig själv så är just sådana meddelanden fortfarande långt ifrån trevliga att få. Och då är jag inte en kvinna och "skonas" ändå en hel del just därför.
Jag ber dig: Vänta.
Vill du börja öva och få dela bilder med andra så överväg en gruppchat på annan plattform för nära vänner och familj, eller ett privat konto där du ytterligare begränsar att bara utvalda personer kan se dina bilder. Men se verkligen till att det enbart är personer som står dig nära. Dela inget på dig själv offentligt än. Vi lever inte i en rolig värld.
#8: hur började du? gör du videos? var laddar du upp?
#9: Oj, ja du, jag började egentligen inom mindre kretsar att dela bilder på mig själv. Mest för att visa hårfärg eller plagg i den stil jag och dessa personer var intresserade av. Oftast censurerade jag ansiktet. Det gjorde vi alla. Sedan blev det allt mer att jag bemödade mig med att få till bra bilder. Där jag investerade lite mer tid i att ha okej ljus samt att ansiktet fick med.
Blev bekvämare med det hela och delade även bilder utanför dessa slutna kretsar. Enbart Discord i några år. Det är i sig inte att vara influencer men jag började med att bygga upp en medvetenhet och en förståelse för det jag delade vilket även gav mig modet, eller vad man nu vill kalla det, att dela det på ställen där jag vet att många många främlingar ser det hela.
Jag har dock än idag personer som får "godkänna" det jag laddar upp offentligt. Som en sista kontroll liksom. Visst laddar jag inte upp saker som bör vara problematiska på något vis men jag tycker ändå den andra kollen är skön att få. Och ja, i dagsläget delar jag även bilder på andra sociala medier. Mitt syfte är inte att bli influencer eller känd. Jag vill mest dela det jag gillar med personer som har samma intresse. Men jag skulle påstå att det ändå är en av det vettigare vägarna man kan gå som även bör kunna användas för att bli influencer.
Delar tågbilder på instagram. Har ca. 200 som följer mig.
Tror viktigast är att du gillar det du gör och att du kan visa att det är något du brinner för! Var dig själv. :)
#11: Det där tror jag är viktigt. Det är lätt att titta på några relativt få "stora" influenserna och tänka "wow, sådär vill jag bli" men vad vill du (TS) egentligen bli? Vad vill du stå för?
Glassiga inlägg som ger pengar och likes? Kosta vad det kosta vill, skit samma om du ger idiottips och i längden får folk att må dåligt? Där ligger ärligt talat många influencers idag.
En trogen skara som växer, som delar dina intressen och där du bygger upp en ökande mängd följare? Då behöver du vettiga inlägg, åtminstone om du vill påverka på ett bra sätt.
Sen, med risk för att låta lite vuxennedlåtande, gillar du och står du för det du lade upp för, säg, två år sedan? Kommer du att gilla det du lägger upp idag om en månad, om ett år, om fem år? Även om du tar bort det så räkna med att det du en gång har lagt upp på internet finns där för evigt, nånstans i nån servervrå.
Jag tycker att Undertakers tips är bra - och låt det ta sin tid!
Var rädd om dig!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#8: Har ett helt vanligt konto, och har ingen som helst ambition att bli influencer. Visar aldrig bilder på mig själv på mitt konto, bara den som jag har som profilbild. Där framgår rätt tydligt att jag inte är någon ungdom. Ändå får jag rätt ofta förfrågningar om jag vill ha en "sugar daddy". (Än så länge har jag tack och lov sluppit dick-pics.)
Det är många män som börjar följa mig - oftast anger de sig vara amerikanska militärer, doktorer och liknande. Ibland skriver de ett meddelande att de tycker jag är sååå vacker och gärna vill ha kontakt. Blockar dem direkt, eftersom jag vet att det är den typen av konton som bara är ute efter att lura en på pengar och annat.
Får även kvinnliga följare som i sin profil är ganska tydliga med att det gäller naket/porr. De blockas också på direkten.
Så om jag - en "gammal tant" 😉 - får den här typen av kontaktförsök flera gånger i veckan, är risken betydligt högre att tonåringar/ungdomar blir överhopade av dem. Så det gäller att så snabbt som möjligt lära sig att genomskåda dem.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker