Tonåringar iFokus

Tonåringar

Läst 108 ggr
Anonymanvändare
0

Får inte in tampong

Har försökt o försökt det går inte… slappnar av, har ena benet lite uppe samt har vaselin. Det går inte. Det gör ont och svider lite. Försöker med fingret och det går en liten bit in men med tampongen hittar jag inte ens "ingången". Vill verkligen lära mig att kunna ha tampong. Är orolig att något e fel?! Tips, vad gör man.

Sajtvärld på "ödehus ifokus".

[Undertaker]
2
Jag vill kunna använda tampong, men det går inte! När jag försöker känns det så obehagligt och jag måste absolut ha vaselin på. Är det här vanligt? Jag är rädd att jag inte kommer kunna ha samlag.
  • Redigerat 2025-01-15 21:01 av [Undertaker]
Lona
2

Många "siktar lite fel" i början. Det kan vara lättare om du inte riktar tampongen "rakt in i kroppen" utan för in den lite i slidmynningen och sedan mer bakåt mot analen liksom. När den börjar glida in en bit (nånstans mellan halva och hela tampongen kanske?) så kan du "räta upp den" lite mer in i kroppen igen. Det gör du med pekfingret på undersidan av tampongen, den som är utåt alltså.
Nu är ju det här inte någon allmän instruktion egentligen utan baserat på hur jag gör men det har hjälpt några andra att få till tekniken. Just att rikta den bakåt tror jag är lite knepigt att få till.
Och, som sagt, massa vaselin eller liknande!

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com