Semester
Kommer ni resa någonstans nu under sommarlovet/semester eller kommer ni vara hemma??
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Vi skulle egentligen åkt och jobbat på Hultsfredsfestivalen. Men efter moget övervägande så backar vi ur på det. Dels för att det är dålig info om viktiga saker. Och dels för vår egen säkerhet.
Securitas-vakterna som gjorde visiteringar och dyl. har de inte kvar detta året. Så vi som jobbar i entren får sköta det själva. Inga andra säkerhetsvakter finns i närheten.
Vad händer om någon börja bråka och drar kniv???
Så vi bestämde oss igår att backa på detta då både Micke och jag har en underlig känsla om detta.
Men jag ska iallafall jobba på Sonisphere. Och hoppas på att där finns mer vakter o poliser på en sån stor festival med dessa grupper.
Sen ska Micke och vi åka ut med husvagnen nån vecka.
Sonen min ska nog umgås med flickvännen och polare. De ska även med på Sonisphere.
Sen blir det till att förbereda flytten här resten av semestern.
Men vad roligt att kunna åka ut med en husvagn. Då blir det rigtigt semester. Har du sett filmen vi hade tur med vädret i allafall igen. Jag har gjort det och den är bra. Värt att ta med på en husvagns semester…för de har husbil i den filmen….
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
- Jag ska till bollnäs på ridläger, det börjar imorrn.
- Sen ska jag till vår sommarstuga dagen innan midsommar.
- Åker hem efter några dagar, packar och åker på ett annat ridläger.
- Åker till landet igen, är där ca. 4 veckor.
- Åker på eskader, dvs. seglar i ca. en vecka, sover i båtarna. Blir kul, ingen från familjen eller så, utan med en massa kompisar i min ålder (15) och så våra ''ledare'', som är ca. 20
- Sen ska jag jobba på seglarskola 2 veckor (inte helgerna) med några kompisar. Behöver inte göra så mycket, förklara lite seglargrejer och servera saft.
- Sen ska jag väl slappa några dagar innan skolan börjar igen, börjar 9an då.
Jag kmr nog vara mycket uppe hos morfar på landet, eftersom där trivs jag bäst 
Sen så kmr jag åka på någon kryssning..
Jag kommer också åka till en kompis..
Sen så kommer jag nog inte göra något speciellt, gå långpromenader med hunden, vara med min kompis..
Juste! Kommer sommarjobba i 3 veckor också, Rasta en new foundland! 
Pia…Visst är det mysigt med husvagn..
Ja jag har sett både ettan och tvåan. Tvåan var sämre. Men kul ändå..hahahah…
Blir en vecka i spanien, två veckor på landet, en vecka med en kompis från Huddinge. Drar antagligen till Gröna Lund nån dag också. Sen kommer jag förhoppningsvis para två av mina hamstrar i slutet av lovet, så då blir det bebisar.
Värd på Choklad iFokus

I agusti så ska jag till Polen. Sen är det inget bestämt, blir nog mest att vara med kompisar och ta det lungt. Kanske blir nån impuls grej att åka nånstans också :)
- Medarbetare på studier.ifokus