Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettsport-och-aktiviteter
Läst 3805 ggr
[marion69]
0

Är du rädd??

Dom misstänker att 400 000 svenskar kan blir smittade av svininfluensa i höst!

Hur reagerar du på dessa nyheter?

Själv tycker jag att jag har sett ovanligt många döda fåglar överallt, när jag gått på promenader med min hund. (Ej överkörda av bilar)

Tänkte direkt på fågelinfluensan.

Emaljoh4
0

Jag vill inte tro något.

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

MP160
0

Yes, jag är rädd, men jag har ju inte heller läst något om det så jag vet ju inget om det. Läser jag symptom så inbillar jag mig att jag har det osv så jag är inte säker på att jag vill lära mig nått om det heller.

[marion69]
0

Goda nyheter är iallafall att svininfluensan inte verkar speciellt dödlig och sverige har beställt vaccin för hela sveriges befolkning.

Emaljoh4
0

#3 som säkert kostar?

Stephanie
0

Jag bryr mig inte ett skit faktiskt… Senast jag hörde något om svininfluensan, hade väl drygt 150 personer dött av den. Normalt sett dör runt 500 personer per år av vanlig influensa… Den är inte ens uppe i det än.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

destroyed
0

nej jag bryr mej inte om det

soetisen
0

Jag tycker dem överdriver så himla mycket. Det är inte så många som har dött i Sverige av det men ändå köper dem in vaccin för hela befolkningen. (Undrar hur Sverige har råd, vi har ju lågkonjuktur..) Jag kommer ihåg när typ bara 20 i världen hade dött av det, det är ju typ ingenting men ändå blev det värsta ståhejset. Vanlig magsjuka är ju farligare än svininfluensan..

Jag tror ändå inte jag kommer få det så jag bryr mig inte. Men får jag chansen så vaccinerar jag mig bara för att vara på den säkra sidan.

- Medarbetare på studier.ifokus

Callisto
0

Fågelinfluensan har ju inte ens muterat än, det finns ingen anledning att oroa sig.

Mysterious
0

orka bry mej

monsterblom
0

att inte bry sig är dumt. om det finns vaccin, varför inte? hellre går jag säker än att säga "kan jag bry mig mer?!". jag tycker det är bra att sverige tar sjukdomar på allvar. bara för att det inte är så höga dödstal ännu betyder det ju inte att det inte är en allvarlig sjukdom.

Callisto
0

Med tanke på att du i princip måste leva i fågelbajs för att kunna bli smittad som människa är det inte särskillt allvarligt. Det är när viruset muterat och kan smitta mellan människor som det börjar bli en fara. Om det ens kommer att mutera på ett sådant sett vet man inte, media har gjort fågelinfluensan så mycket större och farligare än den är.

monsterblom
0

#11 men nu är det ju vaccin för svininfluensan, inte fågel. de är lika men inte samma influensa.

Callisto
0

Ok, ja svininfluensan är ju värre men har ändå drabbat så få, som någon sagt tidigare och inget fall ens i närheten av sverige. Att slösa vaccin här uppe är ju helt onödigt, det behövs i mexico

Kisemisen
0

man missar skolan.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Kisemisen
0

man ska ente gå runt o oroa sej man kan ju bara fortsätta att leva livet ist för att sitta inne isolerad & vara helt rädd.

MIN NYA IFOKUS-SAJT ÄR LINDDA, JAG KOMMER VARA INNE PÅ DEN MERA JUST NU OCH TILLSLUT LÄGGA NER VERKSAMHETEN HELT PÅ KISEMISEN.

Kisemisen
0

händer dt så händer dt. so what.

emms
0

Nej är inte orolig. Ingen i min släkt har någonsin fått influensa. Har hört att typ 1/3 av sveriges befolkning är imuna :P

Emma

[mingdie]
0

Som vanligt blir folk oroliga när dom inte har fakta. Årligen så dör 3000 personer i Sverige av influensa. I nästan alla fall så ligger det en annan sjukdom bakom och influensan är bara en del av dödsorsaken.

För en frisk person så är riskerna med influensor väldigt liten och än så länge är dödsfallen orsakade av svininfluensan mindre än med andra influensor.

Så ta det lugnt, njut av sommaren och oroa er bara om ni får en otrolig lust att rulla runt i lera eller att böka i jorden. Flört

[marion69]
0

Just detta med att man hittat så många döda fåglar överallt, speciellt i småland, fick jag reda på att det beror på brist på vitamin B1 hos fåglar.

Bristen gör att dom blir förlamade och dör.

Men jag tycker det är konstigt ändå att dom helt plötsligt i år fått brist på B1. Eller kan det vara så att dom fått i sig något som gör det svårt för dom att ta upp B1, eller om det är brist på något dom brukar äta?

Men med så här mycket regn och sol, så borde det inte vara brist på något.

Konstigt iallafall tycker jag.

Emaljoh4
0

#19 Vissa säger att det beror på mobilstrålarna.. Att fåglar och träd dör alltså.

Tindrar
0

Nej, inte speciellt faktiskt.

Kisemisen
0

dt är större chans att man blir strypt av en armlös gorilla än att få svininfulensan. HAHAHH dte var ju bra sagt, linda! :D