Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettreligion-och-samhälle
Läst 2272 ggr
[marion69]
0

Asberger

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

En serie om asbergers syndrom. Svensk text

cina65
0

Hej.

Har en son på 23 år med Asberger och svarar gärna på ev frågor ni har om detta samt att jag även kan ge en del råd och stöd i detta.

Min son fick inte detta bekräftat på många år, utan han var 18 år då dom kom fram till att det var asberger han hade och det var många tunga och jobbiga år som vi bara kämpade på med hans handikap.

den som led mest var ju grabben då han ofta blev missförstådd och kalades elak och ouppfostrad. Ja denna historia kan bli lång om jag ska berätta allt men det bästa är om ni frågar så svarar jag efter förmåga.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

KexChoklad
0

#1 känner precis samma .. Jag har problem med humöret osv , jag kan uppfattas som elak fast det inte e meningen .. Jag förlorar många vänner pga av det. Efter att jag tex precis förlorat ett vän så känner jag mig hemsk , liksom : Vad har jag gjort för fel ? varför ska detta drabba mig ? Är det meningen att jag ska leva ensam utan vänner och så i hela mitt liv ?

// Elin

www.Duettvagenskaniner.webs.com

Medlem i Wienerteddy klubben!

cina65
0

Tro mej det kommer att bli bättre, min son hade inga kompisar alls innan men idag har han inte tid att komma hem och hälsa på sin gammla mamma ens.

Du kommer inte att leva ensam resten av ditt liv för du kommer säkert hitt rätt till slut. jag vet att vägen dit är lång och kämpig med både skratt, tårar och ilska över att inte bli förstådd.

Har du någon gång satt dej ner och förklarat för dessa människor hur du känner dej och att du inte på något vis vill vara elak och såra någon?

Många gånger blir allt ett stort missförstånd och där står man ensam igen, bara för att någon tyckte man sa något elakt bara för att man hade en annan ton eller så kan det helt enkelt räcka med en min för att folk ska tycka man är dum och otrevlig.

Nej ta och sätt dej ner och berätta för dom hur du känner dej och att du som sagt inte menar att vara elak utan att det bara är som de missförstår dej.

Det kommer fixa sej för dej.

Mvh Carina

KexChoklad
0

#3 tack<3 Jo det är det jag försöker göra , men dom verkar inte förstå .. inte ens dom som är vuxna

// Elin

KexChoklad
0

Just precis nu , miste jag en vän .. För något HELT oskylldigt jag sa.. Jag förstår inte riktigt .. orkar inte ha det såhär längre

// Elin

snurro89
0

Jaa har autismliknande, de är samma som aspberger typ, men Dem flesta med aspberger har svårare o förstå ironi osv, (säger inte att alla har de) men på mej syyns de typ inge

snurro89
0

Föresten gå med på sajten bokstavsfolk, Där folk med funktionshinder e medlemmar typ^^

cina65
0

#5 Ta och ring upp den där vännen och förklara vad du menade och att det hela var ett missförstånd, om hon nu verkligen var en vän så förstår hon dej och vill vara vän med dej igen, om detta inte skulle fungera så tycker jag att du ska leta upp en bättre kompis för i mina ögon så är man vänner på gott och ont och ska kunna förlåta varandras misstag.

Lycka till

Mvh Carina