Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3412 ggr
emelie92
0

Mobiltelefon

De flesta tonåringar (och vuxna) äger en mobiltelefon. Vad för mobil har du, och hur ser den ut? Hur gammal var du när du fick din första mobil?

emelie92
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är min mobil, en från Sony Ericsson. Lite sliten men väldigt hållbar trots att jag har tappat den minst 100 gånger. Min första mobil fick jag när jag var 13 år, jag har alltså varit mobilägare i 4 år snart^^

[sheltietjej]
0

Jag har en Sony Ericsson W350i, har haft den i ca 3 månader. Fick min första mobil när jag var 8 år och är nu 13 år. Har alltså haft mobil i 5 år, och är inne på min 5/6 mobil?! Fattar inte varför jag bytt så mycket men det har varit fabriksfel på flera av telefonerna.

destroyed
0

Jag fick min första mobil i 6:an en gammal 3210:) nu har jag en annan gammal nokia som jag inte vet modellen på efter att min gamla gick sönder och jag inte har haft pengar att köpa en ny:(

[Linsenhejhej]
0

Jag vet inte riktigt vad slags mobil min är, men den är av märket Siemens. Det är min första mobil och jag fick den när jag var 13 år (jag är forfarande 13). Den är gammal och tjock och jag minns inte vilken färg den har ens. Den har typ inga funktioner alls, den är lika gammal som jag är. Jag använder den inte ens, hehe … Den bara ligger i bokhyllan.

Jag har alltid hatat mobiler /:

Belindaa
0

Jag har en Sony Ericsson W980 eller något sånt, hehe. Har tappat den överallt, håller ännu! :D

Royalz
0

Jag har en Sony Ericsson W890i, har haft den i 1,5år nu, så den är lite slitet^^ + att det är en spricka i skärmen.

Fick min första mobil när jag var 10-11 år tror jag.

Callisto
0

Har en sony ericsson, exakt modell vet jag inte längre. Första mobilen fick jag i sexan och har alltså haft mobil i 7 år. Är inne på den tredje.

MP160
0

Har en Sony Ericsson W902, tror jag den heter? Snodde bild [lääänk] från google, heh.

Den är fullkomligt superduper dryg. Haft den sen i våras och den har fått åka in på lagning en gång redan. Har en vän med en likadan och som haft den lika länge, åkt på lagning 3 gånger. Ändå är vi båda två himla försiktiga med våra telefoner men ska det behöva lossna skal, bli glapp i knappar och lister bara för att man tappar den en gång i golvet?

Haha, nej tacka vet jag den telefonen jag hade innan, en W610. Den använde jag i 2 år och tappade den och hade mig, men inte en grej glappade, inte ens mjukvaran muppade, som den annars lätt gör har jag hört. Den var underbar!

Har haft mobil sedan jag gick i fyran, en Nokia 3310 var min första. Går nu första året på gymnasie och har haft 6 mobiler totalt. Inte för att jag kvaddat dom, mer för såfort pappa lessnade på en så fick jag den. Och han böt mobil ofta han. :p

fia-mia
0

Jag har en G900. Har haft den sen sommarlovet efter 6:an. Det är min första mobil.

MVH Mia (miisasphoto.tk)

medarbetare på cocker spaniel ifokus

Kristall
0

Har en Samsung *nånting*.
Fick min första mobiltelefon när jag gick i tvåan om jag minns rätt. Tror jag har min sjätte mobil nu. ^^

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

petronellaa
0

Fick min första mobil i typ.. 3an :P
Och har haft kanske 5 stycken?
(går i 8an nu)
råkade tappa min mobil i vattnet så nu har ja en gammal sony ericsson :)

Belindaa
0

Oj, många mobiler alla haft! Jag är inne på min tredje och har haft sen kanske…trean? Nu går jag i åttan.

Stephanie
0

Jag är inne på min tredje nu, är 19 år. Första var pappas gamla samsung, andra var en nokia 3310 och tredje, den jag har nu, är en SE W595 som jag fixade själv för snart ett år sedan. Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Lole
0

Jag har en W880i (om jag inte mins fel) min första mobil fick jag när jag var 9 eller 10 år, mins inte riktigt! :) Detta är min andra mobil!

Faidra
0

Jag har en Sony ericsson W595

Jag fick min första mobil när jag var 10, nu är jag inne på min 3dje

southdakota
0

Jag fick min första, W200i, när jag var tolv år och har den fortfarande, men hoppas på en ny snart.

soetisen
0

Jag har en LG KU990 och är hyffsat nöjd med den. Den har en 3" pekskärm och telefonen är svart. Har haft den i ett år ungefär och jag har tröttnat lite, saknar Sony Ericsson.

Så snart ska jag sälja den och köpa en Sony Ericsson T707 :D Älskar verkligen den rosa färgen på den, hade en rosa Z610i innan och älskade den telefonen, så nu när det blev en uppföljare så blev jag glad :D Det som är lite dåligt med den är att den bara har 3 mp (min nuvarande har 5 mp) och att skärmen är mycket mindra än den nuvarande. Men den jag har nu är så tråkig så det blir nog bra iallafall :)

Min första fick jag när jag gick i femman tror jag.

- Medarbetare på studier.ifokus

Ebba-A
0

Jag har en Sony Ericsson W760i tror jag. Föredrar dock Nokia, eftersom dom har bättre kvalité enligt mig. Har haft den jag har nu sen i julas och den håller på att ramla i bitar redan (jag är mycket varsam med min mobil, tappar den nästan aldrig osv). Den nokian jag hade innan fick jag efter att min mamma haft den ett år, sen hade jag den två år och nu har min lillebror den. Och den är fortfarande helt hel och funkar utmärkt.

Värd på Choklad iFokus