Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4428 ggr
snurro89
0

Citodon - Utskrivet?

Kan man få citodon , utan att att ha papper från läkare? För jag skulle villja ha det Tungan ute

cina65
0

Citodon får endast skrivas ut av läkare och skrivs väldigt sällan ut nu mer.

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

[marion69]
0

Du får gå till läkaren. Det är rätt starka saker. kram

Chestnut
0

Alltså Citodon.

Det är starka värktabletter. Inget som man tar för "att man vill ha". Det är till och med narkotikaklassat och beroendeframkallande vilket gör att det inte är ett vanligt recept läkaren skriver utan ett speciellt. De flesta läkare är väldigt restriktiva med Citodon.

Jag tar citodon mot svåra smärtor. Inte varje dag utan 0-5 tabletter i veckan beroende på hur ont jag har. För det första blir jag starkt illamående. Inte ovanligt att jag spyr. Sen förstoppning som gör att magen sväller upp. Dessutom koncentrationssvårigheter (vilket jag iofs har när jag har riktigt ont också). Men smärtlindrad blir jag.

/Amanda

Med vänliga hälsningar
Chess

Faidra
0

Min lillasyster fick det efter att hon hade opererat bort halsmandlarna, då hon hade jätteont.

Vi har en del kvar hemma, så när jag har är väldigt sjuk och verkligen behöver det kan jag ta en, men inte när en vanlig alvedon skulle hjälpa.

niffen
0

Jag åt flera Citodon om dagen när jag hade som mest ont i min rygg, då var jag fjorton. Nu är jag 15 och mina ryggsmärtor börjar komma tillbaka även fast jag opererade mig för ett år sen, så jag hade tänkt att gå till min läkare och be om Citodon igen, då det bara var det som funkade…

Man blir väldigt trött och ofta väldigt kall av Citodon, så det är inget man ska ta om man har jobb eller skola, då blir man väldigt ofokuserad.

Wow, det där hjälpte verkligen inte… Det jag vill komma till är att du inte ska bestämma vad du ska ha för medicin utan det gör ju din läkare åt dig när du förklarar dina problem!
Om du inte testat just Citodon sen tidigare, som jag, och vet att det funkar, då kan du såklart berätta det för din läkare!

[aammE]
0

Jag har en känsla av att du inte kommer att använda det i medicinskt syfte?

emelie92
0

Precis som flera andra har påpekat är de väldigt starka och beroendeframkallande (+ ett antal bieffekter), med andra ord: Inget läkemedel man vill ta i onödan.

Vad ska du använda tabletterna till? Alltså vilken sorts smärta har du? Det finns ju receptfria tabletter som fungerar bra =)

[marion69]
0

Vill du prata med någon snurro89? Kontakta någon av oss på Akut stöd.

KRAM