Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 3025 ggr
[aammE]
0

Jag orkar inte...

Jag känner mig så jävla misslyckad. Har fått tillbaka mina gamla ätstörningar.. Orkar snart inte mer, vad fan gör man? Det är en evighet kvar till jag skall till läkaren och få ny medicin för typ 5e gången eller någonting, ingenting fungerar mot mina jävla panikattacker… Åhh… 

Ville bara skriva av mig lite.

cina65
0

Kan du inte prata med någon anhörig?

Mvh Carina

Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob

Medarbetare på Tonåringar iFokus

[aammE]
0

#1 Nej, inte direkt. Vill ej bli tvingad att äta när jag inte vill, det blir bara värre då.

cina65
0

#2 Det var en jobbig situation, jag förstår hur du menar om att du inte vill bli tvingad att äta och inte för att låta som en tjatig mamma så vet du säkert innerst inne att de som tjatar på dej om att du skall äta bara är rädda om dej.

Panikattacker är absolut inget kul att ha och hade jag varit i dina kläder hade jag ringt läkaren och pratat med h-n om detta så kan du kanske få hjälp tidigare.

Det är ju så att om man får medecin osv pga sådana problem så brukar läkaren alltid ta emot en när det är jobbigt och man mår dåligt.

Du kanske kan få hjälp att få prata med en kurator eller psykolog så man kan klara av att må någerlunda, det hjälper jätte mycket att få prata med någon som verkligen lyssnar.

Mvh Carina

[aammE]
0

#3 Jag har gått till BUP/PBU sedan jag gick i 5an lite till och från. Har testat KBT och en massa saker, men det blir aldrig riktigt bra. 

Ang. Medicinen så känns det rätt hopplöst, har testat så himla många i så höga doser att jag börjat tro att det är sockerpiller de skirver ut. Jag bad om en tid akut men jag har inte tid för än 28de…

cina65
0

Okey, då tycker jag att du åker iväg till en läkare akut, för du kan inte gå och må så här, det är säkert inte sockerpiller du får men en del medeciner verkar olika på folk, ex jag får väldigt stark medecin för min rygg och den sommnar jag av en halvtimme efter jag tagit den, men min sambo kan ta en av mej om han har jätteont någonstanns och han blir överdrivet pigg av samma tablett.

Har en vän som fått byta medecin hur många gånger som helst och hon känner sej som du gör nu, jag kan bara säga att det blir bättre men det tar tid, jag förstår att du vill må bra på en gång men det går inte så snabbt när det gäller psykiska sjukdommar, man kan inte bota dessa med enbart tabletter utan måste nästan alltid gå på någon form av samtal, min vän är hos läkare en gång i veckan och hos kurator i gång i veckan och det behöver hon verkligen.

Mvh Carina

dundeer
0

Jag vet hur det är. En kompis får ångest attacker, hon har ätit hur många olika medeciner som helst som aldrig riktigt har hjälpt, hon har blivit in och utskriven från pshyket ett x antal gånger. Det enda som har hjälpt henne hittils är stödet från hennes föräldrar. Hon har varit sjuk i typ 7 år men har aldrig fått den hjälp hon behöver…Det enda du kan göra är att ligga på läkarna, du Ska inte behöva må dåligt för att som inte lyckas sköta sitt jobb som dom ska.

[marion69]
0

Det låter jättejobbigt. Jag har själv haft panikångest så jag vet hur jobbigt det måste vara för dig. Får jag fråga vad du äter för medicin?

Själv äter jag zoloft och sedan tar jag atarax i nödfall. Zoloft verkar ordenligt efter 3 månaders användning och jag tycker att den har fungerat väldigt bra på mig.

Jag har inte längre problem med panikångest. Kram

[marion69]
0

Det finns ju även oxascand du kan ta vid behov, men den är beroendeframkallande, så därför är egentligen atarax bättre i längden. Men oxascand fungerar utmärkt som nödfalls-tablett.

[aammE]
0

#7 Tog senast maxdos sertralin. Åt det i typ 4månader helt utan verkan.

[marion69]
0

Ja det verkar ju funka olika på människor. Jag hoppas att du hittar en medicin som passar dig och funkar, man kanske måste ta komplement, såsom atarax, exanor eller oxascand?

Försöker bara prata utifrån egen erfarenhet, kanske också i samband med terapi i någon form.

[IsabelleA]
0

Ge inte upp hoppet! Jag vet hur det känns att misslyckas.

Callisto
0

Många mediciner kan ta ett par veckor innan de verkar. Om du har käkat samma utan resultat i 4 månader är det nog dags att pröva något nytt. Om du verkligen behöver en akut tid föreslår jag att du åker in istället för att bara ringa. Jag hoppas det blir bättre, jag vet hur jävligt det är