Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2376 ggr
LinneaJohaanson
0

Ätandet

Hej,

Jag har dom två senaste veckorna haft riktigt svårt att äta, senaste fyra dagarna har jag inte ätit en minsta mat bit. Inte för att jag tycker jag är tjock eller så.
Jag vet att jag är riktigt smal och egentligen behöver gå upp lite i vikt.
Men så fort jag antningen tänker på mat eller ser mat känns det som om jag ska spy.
Försökte tvinga i mig mat imorse men så fort jag fick in det i munnen spydde jag direkt.
Det konstiga är även att jag inte är hungrig eller känner mig slö eller seg. Känner mig pigg och glad som vanligt.

Så jag undrar lite vad det kan vara?
Jag håller på att överväga att gå till sjukhuset, men jag själv är lite skepptisk mot sjukhus mm.

Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se

LinnB
1

Tycker nog du ska överväga lite mer att ta dig till sjukhuset, trots att du är skeptisk. Då kanske du kan få hjälp i alla fall. Låter inte kul alls! Obestämd

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

LinneaJohaanson
0

# Det är inte så kul. Men efterson att jag inte märker av att jag behöver äta, alltså jag är inte hungrig, gör ju att jag mår väldigt bra ändå.
Jag håller på att överväga endel!

[marion69]
0

Hjärna behöver bränsle, liksom alla andra organ i kroppen, så det är ju väldigt viktigt att du får i dig mat.

Jag tycker absolut att du ska gå till läkaren. Finns det någon orsak till att du plötsligt har svårt att äta? Har det hänt något?

Ibland om man har en infektion i kroppen så tappar man matlusten också, så  du borde kolla upp.

Lycka till. kram

Callisto
0

Jag tycker också att du borde gå till en doktor. Även om det känns bra så är det ju inte det. Vad din kropp gör just nu är att bryta ner dina muskler för att ha något att leva på. Sök hjälp i tid

emelie92
0

Risken finns att din kropp bara helt plötsligt "stänger av", alltså att du t.ex. svimmar. Doktorn låter som ett bra alternativ!

LinneaJohaanson
0

Tack för alla bra svar!
Jag fick idag i mig lite mat så det går bättre.
Får jag inte i mig mer tills om en vecka får jag nog åka till sjukhuset!

Rubiinen
0

Kan det hända att du är gravid?
När jag var det så spydde jag så fort jag åt även fast jag inte gått så många veckor. Kunde inte tänka på mat utan att må illa..

LinneaJohaanson
0

Nej med tanken på att jag inte har legat med någon på ett år så är det ganska omöjligt :)
Kan gott medela att jag har börjat kunna äta igen :)
Gick aldrig till sjukhuset

LinnB
0

Vad skönt att höra att du kan äta igen! :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[Tovab]
0

ungefär som mig då. Jag har inte varit gungrig alls sedan i augusti. :/ Glömde bort att äta på 5 dagar o gick ner runt 7 kilo på 5 dagar då. (!!) Men har varit hos doktor nu o ska försöka lösa det här. Har tappat matlusten helt o känner ingen hunger alls, nån gång. Enligt min läkare så har min kropp ställt in sig på "svält" o det var inge bra…

LinneaJohaanson
0

usch vad läskigt!
Ja det är som jag jagf är inte hungrig så jag glömmer som bort att äta!! Och för mig så kändes det bra på något sätt!
Hoppas det löser sig för dig med!

[Tovab]
0

"11 ja, jag kan må jätte dåligt o må illa efter att jag har ätit något. Plus att jag är vegetarian så det är inge bra.. O att kroppen inställer sig på svält är ju cokså riktigt dåligt :/ Jag har svårt att koncentrera sig o sånt också :(

LinneaJohaanson
0

Ja jag förstår det, ja usch det är riktigt dåligt!
Undrar varför kroppen gör så?
Ja det blir ju svårt att koncentrera sig utan mat i magen :/

[Tovab]
0

#13 kroppen gör så för att den håller på att "dö". Efter ett tag börjar inre organ stänga av sig. Te.x levern o sånt :/ Vilken man dör utan.

LinneaJohaanson
0

#14Nej men gud vad läskigt :O

[Tovab]
0

#15 japp, ganska läskigt :S Man blir ju mer mottaglig för sjukdomar och sånt också :/

LinneaJohaanson
0

Ja precis, :/
Hoppas du blir bättre snart

[Tovab]
0

#17 försöker ju att äta så mycket jag kan, men det blir ju så att maten inte är lika god längre. Men försöker så gott jag kan :)