Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 2798 ggr
[marion69]
0

Dagens nyheter

Skolsjuksköterskor vill stoppa Red Bull, Burn och Monster. Dom vill ha en 18 årsgräns.

Många elever  har fått besvär såsom kraftig huvudvärk, bröstsmärtor och ångest av att dricka för mycket energidryck.

Idag finns ingen lagstadgad åldersgräns men flera butiker har infört egna gränser, bl a Willys, Hemköp och Pressbyrån.

Dricker du mycket energidryck och vad har du fått för symptom?

(varför dricker man energidryck i massor egentligen??)

[Wera]
0

Usch jag fattar inte grejen med energidrycker. De är äckliga! Här är det vatten som gäller Oskyldig haha

[jakke94]
0

har aldrig druckit i mängder, dricker kanske 10-15 burkar på ett år :P

Faidra
0

Dricker det inte särskilt ofta, kanske en gång per månad eller någonting sånt.

Förra helgen drack jag däremot ungefär 5 burkar redbull på en natt, jag och mina kompisar var med på Bandy By Najt. Hade lite ont i magen dagen efter, men jag tror det var av av lite blandade anledningar, t ex. att jag inte hade ätit så bra osv.

pigelina
0

inte särskilt ofta kanske 1 burk per månad eller mindre, mäst Franks då. På vissa fester blandar dom i energidrika i spriten.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

[matildax]
0

jag dricker inte speciellt mkt energidrycker, bara ngn gång då o då. Sebastian där emot (min tvilling) dricker typ minst en till två i veckan, bara för att de är gott -.-

Fiona
0

Dricker det inte, har nog aldrig ens köpt en burk uta bara smakat lite på andras. Jag accesoerar energidryck med sprit, ingen super kombo

Jenny

Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Kika gärna in på min blogg

Royalz
0

Älskar Red Bull, men dricker det inte särskilt ofta :) Kanske någon gång i månaden.

[marion69]
0

Jag tycker red bull har en speciell doft. Mår illa när jag känner den doften. Det är som en syntetisk hallondoft av nåt slag

snuttis
0

Min son har druckit energidrycker och han fick känning av det i sitt hjärta. Efter det slutade han som tur väl att dricka det, men jag vet att många av hans kompisar dricker det

soetisen
0

Det händer ibland att jag dricker enerigidryck oftast för att det är gott men andra anledningar kan också vara att jag behöver bli pigg eller så köper jag nån billig sort eftersom det är så billigt.

Men jag vet flera i skolan som dricker minst en burk per dag, dem lär sabba levern om ett par år om dem fortsätter.

- Medarbetare på studier.ifokus

Stephanie
0

Jag tycker att dom smakar gott, men dricker inte alls ofta. Kanske 10st om året..? Tungan ute

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

Mandah
0

Jag tycker om redbull. Det smakar riktigt gott Oskyldig Dricker det bara kanske 5 - 10 gånger om året. Men drack 3st på en natt en gång, fick ont i magen av det.. Men ingenting mer ;)
Finns många i skolan som i stort sätt lever på coca cola, jolt cola, redbull osv, och många andra energidrycker. När dom inte får det så blir dom stökiga, trötta o griniga på lektionerna osv ;)