Suck ......
…trodde att sonen(14 år) var på sitt rum. Han var & gjorde popcorn straxt öre kl 20….. Pratade med mig på msn vid 21.30…
Sambon, gick in till sonen vid 22tiden….ähm…ingen där 
Ringde honom, inget svar,ringde igen, telefonen avstängd
….ringde storebror(92a), som är i en replokal. Jaa, han är här!? Skicka hem lillebror nu, sa jag till honom kl är 22.15. Kommer ingen unge. Ringer/smsar sönerna+andra polare, inget svar.
Via kontakter får jag reda på var lokalen är. Får "hjälp" så sonen kommer hem 23.30. Sambon ger sig ut & ska möta sonen, men det missar varann…
Jag har ett tänk, hur jag ska hantera denna situation.
MEN, jag vill höra era tänk..vad att göra ??
Jag blir lite nyfiken - varför frågade han inte om han kunde gå dit?

Mvh Stephanie 

Då är vi två som undrar !!
Kommer att bli "familjeråd" under helgen….

Det är lite märkligt, men samtidigt känner jag igen mig! När jag var 14 år smet jag gärna ut utan att mina föräldrar visste någonting. Varför jag inte sa någonting var för att jag kanske skulle få ett Nej och det var lite mer spännande att smita ut, typ rebelliskt haha :P
Men jag tycker inte att ni ska vara alltför hårda mot honom, men göra klart för honom vilka regler som gäller och vad konsekvenserna blir.
Jag tycker alltid att det är viktigt att man ska känna att man kan fråga sina föräldrar. Så fokusera lite mer på det och fråga varför han inte frågade om det istället. 

Mvh Stephanie 

Vi har berättat för sonen att vi blir oroliga, samt bett honom prata med oss…..
Skälla ger endast negativ effekt.
Däremot ska jag berätta för honom att han får flytta till övervåningen (bor nu o källaren) om han försvinner & inte är hemma till 21.30, en gång till…..
Visst får han vara hemma hos kompisar senare, om vi vet att han är där. Vi möter/hämtar honom mer än gärna & det är inga nyheter i detta hus.
Men vara i en rep-lokal med äldre tonåringa 17 år & uppåt, som intar alkohol & röker…Nänä, där har han inte & göra. Han hinner med det senare i livet!
Jag förstår att det är spännande, men men……
jag "smiter"oxå ut allt för ofta,måste jag erkänna
och är med äldre(15 och uppåt) som dricken och röker.(röker själv,eget beslut)
men för att man ummgås med sådanna så behöver man ju inte bli så själv? ")
man har ju iallafall en "aning" om riskerna man tar när man går ut och dricker/Röker ;)
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface
Själv har jag aldrig någonsin smitit ut… Jag ber om skjuts istället. 

Mvh Stephanie