Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1850 ggr
EmmaVarg
0

Hjälp!! (piercingar)

Jag har två "vanliga" hål i varje öra och ett i öronkanten(tog det för kanske två/tre månader sen)

Dom två hålen på båda öronen kommer det ut mycket var som torkar och på baksidan av örat blir det grönt/mörkt grönt tort "kladd" o sånt och på det nya piercingen jag tog i öronkanten har huden typ svullnat vid smycket och är liite lila .

**varför blir det så ?? :s :(
**
Har också bestämt att jag ska pierca mig i naveln och överläppen om 3 veckor men är rädd att det blir likadant där också..  :(

Vad ska ja göra ??

Bella-R
0

Ett tips är att höra på bodyart om du inte redan gjort det.
Där finns flera kunniga människor :)

Jag tycker det låter som någon typ av infektion, så mitt råd är att vänta med att pierca dig tills dom infektionerna du har nu har läkt helt.

Om du piercar dig två gånger samtidigt, när du redan har ett par hål som ej läkt, kommer din kropp bli överansträngd med att ha fullt upp med att läka massa sår, och ditt immunförsvar kommer antagligen försvagas.

Scientia est potentia -- "Kunskap är makt"
Per aspera ad astra -- "Genom svårigheter mot stjärnorna"
Tuam ipsam vive vitam, quia tuam ipsam oppetes mortem
-- "Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död"

Crowone
0

Bra svar Bella-R!

Hoppas du har ringar i hålen, så du kan vrida runt lite försiktigt när du duschar. Bra att göra lite då o då även om man inte har infektioner för rengöringens skull.

Jag hade jättejobbigt med läkningen i mina öronsnibbar. Mökke var vart det! och det tog fasligt lång tid att få dom att läka. Hade jag gjort hålen idag hade jag köpt sånt där speciellt rengöringsmedel som finns att få tag i hos piercare och gjort det hos piercare istället för frisören.

Att det blev så mycket var och infektion berodde nog på att jag tog hålen med en s.k. pistol. Den gör att allt trasas sönder på vägen genom öronsnibben. Hos en piercare gör man hålen med nål vilket för undan vävnaden snyggt o fint. Inte lika mycket såryta för bakterier att få fäste.

Mvh Crowone

EmmaVarg
0

Okej ,

dom hålen längst ner i örat ( de vanliga dom flesta har,vet inte va man ska säga menmen..)  dom tog jag när jag bara va några månader - två år eller nåt, har haft dom så länge ja kan minnas men sen vet jag inte hur länge det varit såhär men några år, och dom håler ovan för dom tog jag för kanske tre år sedan och nu har dom börjat blir likadana och det håler i brosket blev också så några dagar efter jag tog det. fast där kommer det inte "grönt" var utan bara typ henomskinligt