Ungdoms-
-mottagningar….
Finns det i din kommun ?
Ligger de bra till ?
Vilka finns där?
Har du varit där ?
Blev du hjälpt ?
Här ligger ungdomsmottagningen mitt i city. Lättillgängligt. Både tidsbokningar & utan. Vissa em enbart tjejer & vissa enbart killar.
Här finns barnmorska+läkare+kurator+psykolog+fältarbetare mfl. Samarbete med skolor& fritidsgårdar.
Ungdomar kan gå dit i förtroende utan vårdnadshavare.
Det finns en i min komun, men aldrig vart där:P
ligger helt utanför där jag aldrig är:P
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Finns det i din kommun?
Det finns här i min kommun, likaså de två andra kommuner jag bott i. (Halmstad, Ängelholm och Helsingborg.)
Ligger de bra till?
De har alla legat mitt i stan, precis intill ett apotek.
Vilka finns där?
Exakt vilka minns jag inte, men barnmorsker och kuratorer fanns i alla fall.
Har du varit där?
Jag har varit där flertalet gånger ja.
Blev du hjälpt?
Ja, jag fick den hjälp jag behövde.
Jag bor i Ängelholm och där finns en i stan som jag varit på typ 3 gånger :P
Ja har haft samma doktor varje gång och jag har varit väldigt nöjd efter besökena.
Vet inte vad för sorst "läkare" elr så som finns där men de mesta skulle jag tro. :)
Jag blir 15 sent i år så förra året var jag 13 (skulle bli 14) så skulle jag dit för första gången tror jag det var å då så hade jag hon doktorn och hon e ju gynekolog också så hon "gynekologa" mig eller vad man ska säga XD och det känns jättebra efter det! Är inte rädd för att göra om det heller, trivs bra där :)
Känner mig väl bemött å allt sånt =D
Vi har 2 st som jag vet om. Båda ligger bra till. Har varit på en av dom för vaccination (livmoderhalscanser) och så var jag där med min kompis en gång och med skolan :P Dom är trevliga och hjälpsamma typ :P
Emma
-mottagningar….
Finns det i din kommun ?
Ja, dock bara öppet en gång i veckan (=svårt att få en tid)
Ligger de bra till ?
Ja, det ligger på 3 min gångavstånd från "centrum"
Vilka finns där?
Barnmorskor och kuratorer, samt några fler
Har du varit där ?
Ja, en gång för mer än ett år sen.
Blev du hjälpt ?
Nej, jag blev dåligt bemött och valde att inte boka tid där utan gå till barnmorskemottagningen på vårdcentralen istället där jag trivs bättre.
Värd på Choklad iFokus
Vet inte om det finns i min kommun, men i grannkommunen (tar ca 30-40 min med buss) finns det ett. Går även i skola i samma stad och den är väldigt lätttillgänglig. Varit där några gånger, dels med skolan och dels med kompisar - men aldrig för att jag personligen behövt.
Johanna - Instagram