Idag kom min.....
….17-åring hem, efter att ha sovit över hos en kompis. Han hade med sig tre kompisar & det första de gör är att plocka fram frukost till dem allihopa.
Jag frågade; - Åt ni inte frukost där ni sovit ??
-Nej ,svarade de.
Ähm, är det såhär…är min undran. 
När kompisar sover över här, så äter de frukost !?
Jag äter alltid frukost där jag har sovit.

Jag brukar också bli bjuden på frukost (mat överhuvudtaget) där jag har sovit, och mina kompisar får mat här. Sen förstår jag helt och fult att man inte alltid har råd att föda hela kavrteret.
Jag får alltid mat hos mina vänner, alla utom en, när jag är där.
Den som aldrig bjuder på mat tycke jag är lite konstig. Om man är där en hel dag, sover över, och är där halva dagen därpå, så kan man inte räkna med att få mer än två mackor. :o Hihi, man blir nog smal av att umgps med henne iaf. ;)
Sen tror jag det är en fråga om hur nära man står varann. T.ex. min lillebror som har femtioelva "polare" som kommer och går hela tiden, hans kompisar kan ju inte alltid äta hos oss. Då skulle mamma bli ruinerad. Men är det någon som är en "riktig kompis", så får de alltid mat här. Haha, vad dumt det lät, men hoppas ni fattar vad jag menar ;P
Det där är svårt ifall man inte är så rik. Jag brukar alltid bjuda på frukost och andra måltider ifall mina döttrars pojkvänner är här. Men har jag dåligt med pengar, så säger jag det till dom, så att dom kan planera in annat. (Mina tjejer bor hos mig varannan helg och på loven)
Men i Lördags bjöd jag ut mina två tjejer och en pojkvän till den yngsta på resturang. Det var jättetrevligt! Jag brukar inte ha råd med det, men denna gång gick det bra.
Jag brukar alltid få mat/frukost när jag är hos någon - vare sig jag sover över eller inte. Har varit någon gång när jag inte åt frukost, men då hade jag kanske 5 min hem och jag behövde verkligen komma hem så då åt jag hemma istället.
När jag eller mina syskon har kompisar här, så bjuds det på mat.
Johanna - Instagram
Äter alltid frukost när jag sover över hos någon (om vi är hungriga) :o Och när kompisar sover hos oss bjuds det på frukost om dom vill ha det. :)

Det var 3 killar, födda-92, som sovit över hos en av killarnas flickvän.
Sen ramlar det in 3 hungriga tonåringar
& länsar kylen, eftersom de inte fick frukost där 
Jag brukar äta hos mina kompisar när jag sover där, och när mina kompisar är här äter dom här. Det ser jag som en självklarhet!

Jag brukar äta hos mina kompisar, men är vegeterian, så det är inte alltid jättelätt, och händer inte så ofta. Så äter oftast hemma. Men brukar ofta bjuda på mat, det är ingenting någon i min familj bryr sig om, utan mamma tycker det är bra att vi äter och när jag är hos pappa så är det ofta ingen fara med honom liksom.
Det är helt enkelt inte så att de ätit frukost där, men var såpass hungriga att de inte blev mätta, och inte "vågade" ta mer?^^
Är inte helt ovanligt bland hungriga tonårsmonster, oj förlåt menar tonårskillar;) Som du säger så länsar de kylskåpet, kanske lite pinsamt att göra hemma hos någon tjej som inte själv äter hälften så mycket^^
#10 Är vegetarian och för mig är det jätte lätt att äta hos kompisar, frukost blir det ju ex. yoghurt m. flingor och mackor med smör och ost? ;) Om du nu inte är vegan! ^^
#12 Frukost är lätt, ja, men lunch och middag kan vara lite svårare 
#13 Jo tänkte bara för det är frukost det handlar om här :)
Brukar inte vara problem för mig :)) vissa av mina närmare kompisar har vegetariskt hemma hos sig ^^
Tror det har mycket med hur det brukar se ut hos familjen där ungdomarna varit. Vissa föräldrar är väldigt inbjudande, samlar alla runt bordet och har frukosten serverad att vräka sig i. Andra föräldrar är inte synliga och är inte ungdomen de varit hos så "gästvänlig" :P så blir det väl inte mycket utav det heller.
#14 Alla pratar inte om endast frukost om du läser igenom inläggen :)
Men det är klart att frukost är enkelt om det inte serveras ägg eller "amerikansk frukost" med bacon och korv… 
Eller så äter familjen helt enkelt inte frukost?
När vi gick i 9an och hade omröstning om hur många som åt frukost så var det bara 4-5 i klassen som gjorde det. Alla andra hoppade över.

Ibland så kan det säkert hända att man inte alltid äter frukost, men det hör till vanligheten att man gör det. Jag äter t.ex. inte alltid frukost hos kompisar eftersom jag sällan har någon matlust när jag vaknar, utan jag brukar oftast äta frukost någon timma senare då jag är hungrig.
#16 Jo vet. Fast TS skrev om frukost :P
#17 Jag äter inte frukost! Fast jag gör det om kompisen vill det :))

Mmmmmm, speciellt när de rusar in & "länsar" det som sambon handlade dagen innan….(min unge+ 2 kompisar,som också sovit där)

#19 Snackade om lunch och middag, men skitsamma;D
Jo, frukost äter jag alltid, och ifall jag vill äta någonstans så brukar dom göra vegetariskt, eftersom alla är så schyssta, men sen så tycker jag det är så pinsamt & jobbigt att be om dom kan laga extra mat för min skull… :S Så ifall dom frågar och kommer ihåg det så kan jag svara ja, men inte alltid;P
Så jag brukar typ ta pasta och ketchup/pesto och sånt ifall jag ska sova över. Men jag är enbart vegeterian och dricker mjölk, käkar ägg och dyl. Så frukost är det aldrig problem med, och inte heller mellis. Varje gång jag är hos någon blir jag bjuden på mellis ifall jag vill, och tack o lov så är istortsett alla mina kompisar matvrak, och man behöver inte ta lite för att vara pinsam, utan tror det är lättare för dom ifall jag äter mkt eftersom dom inte behöver känna sig tjocka, som dom ofta tkr dom är.
#22 Samma här - har inga problem med att enbart ex. äta pasta med ketchup om familjen ex. ska äta köttfärssås! ^^, Man får anpassa sig lite :P
Jag äter aldrig frukost när jag sovit över hos någon, är på besök, eller ens på praktiken där jag är nu.
Jag intalar mig själv att det är deras mat, och enbart deras. Det är ofint att ta av den.