16 år och kanske gravid???
Hej jag är 16 år och hade oskyddat sex på fredagen.
Och nu tror jag jag är gravid.
jag har 2 frågor.
Kan man ta graviditetstest 2 dagar efter att man hade sex?
och
efter hur många veckor kan man inte ta abort med piller?
Har för mig att man kan ta graviditetstest två veckor efter,
men gå till en ungdomsmottagning och få s.k "dagen efter piller"
Du kan även köpa dom på apoteket.
"when i get sad, i stop being sad and be awesome instead!"

Jag råder dej att vänta och se.. Om du är gravid så får du oftast inte mens.. Ochär du fortfarande osäker så kan du köpa graviditetstest efter mensens sista dag. Om du tar dagen efter piller så får du en massa hormoner och skit i dej och det är dessutom rätt onödigt om man inte är gravid heller. Men alla gör som dem vill.
Du kan göra abort till vecka 9 med piller efter det så är det skrapning..

dagen efter piller måste användas inom tre dagar efter att man haft oskyddad sex. annars är det helt onödigt. idag är alltså sista dagen. dagen efter piller skapar en liten blödning, som mens, som gör att livmodersslemhinnan inte går att fästa i för ägget. om du hade oskyddat sex i fredags kan du inte heller vara "gravid" på det viset än. ägget kanske har blivit befruktat men kroppen är inte insälld på gravditet. du har inte börjat producera gravidhormon och därför finns det inget graviditetstest som funkar, för kroppen ser sig inte osm gravid. det bästa är att testa en vecka efter beräknad mens. dagen efter piller är mycket bättre än en abort, så jag förstår inte varför man rekomenderar att int eta det. och boka tid på ungdomsmot. du behöver ett preventivmedel om du inte planerar att bli gravid.

Som sagt - gravid eller inte så är ett besök hos ungdomsmottagningen något du verkligen skulle fundera på. Där kan du får ställa alla "dumma" frågor, och få ordentliga svar som du kan lita på. Du får vara anonym också om det annars skulle kännas pinsamt.
Det finns test där man kan kolla om man är gravid innan utebliven mens. Finns så många olika tester nu. Berätta gärna hur det går och lycka till.