Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 1900 ggr
Emaljoh4
0

Studiebidrag

Vad tycker ni man ska betala själv när man får sitt studiebidrag?

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

destroyed
0

beror på.. Om man bor själv eller vid föräldrar..

Jag bor själv och då betalar jag för allting.. så det finns ingenting som jag ska och inte ska betala för..

när jag bodde hemma gick mina pengar till mina prenumerationer, klippningar och om jag behövde något i skolväg och lite annat

[Wera]
0

Alla mina kompisar får hela sitt studiebidrag och de betalar allt utom mat och hygiensaker (typ tandkräm, champoo). Jag bor själv och får studiebidraget + lite till som jag betalar allt för utom själva räkningarna som bredband och hyran.

HannaM
0

Jag betalade allt utom medlemsskap i föreningen jag var med i, när jag var 18 fick jag betala det också om jag inte minns fel. Dyrare kläder kunde jag få köpa på avbetalning.

Det var inte kul att inte kunna hänga med på allt som en del kompisar gjorde men hellre att lära sig att pengar inte växer på träd än att ha de som många av mina klasskompisar på gymnasiet hade det. Dom fick studiebidrag plus någon form av månadspeng (oftast på en tusenlapp eller två) och det skulle dom använda till typ köpa smink och fika. Alla kläder och busskort och sånt betalade föräldrarna.

Sweelin
0

Studiebidraget är ju egentligen till för att betala skolmaterial ;)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[Wera]
0

#4 Det vi behöver köpa till skolan är skrivhäften, sudd, penna, linjal och miniräknare som finns att köpa på vår skola för en krona… (miniräknaren kostar 75kr)

emms
0

Kläder, nöjen, djuren.

Föräldrar betalar shampo, balsam, tandkräm, mat, typ det.

Annars köper jag allt själv.

Emma