Tonåringar iFokus

Tonåringar

Etikettövrigt
Läst 4139 ggr
pigelina
0

vad göra med peddo på msn?

Hej

Jag har en pedofil på min msn, någon som hört talas om stallet.se?

Personen säjer ifl att den ger sp(stallet.se pengar) till personer som visar, sej.

Jag la till personen för några år sen när jag var inne på s.s för jag trodde man fick sp, det var många som gav ut lite hur som hällst, så ville personen att jag skulle visa mej, jag gjorde självklart inte, eftersom jag är en smart liten tjej(a) Men aa, så idag skrev den igen till mej och frågade om jag ville ha sp, ja ba ok(skulle se va den fråga) så sa den att ja skulle visa mej.
Ja sa nej, har inte kollat va han svarat ennu, men tycker synd om andra tjejer som kanske visar sej mm, vad kan man göra så den slutar? menar, dt hjälper ju inte nadra precis om jag tar bort den,

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

oh-la
0

du anmäler honom/henne till stallets support omedelbart så personen blir avstängd. det är ju fruktansvärt och alla är säkert inte lika smarta som du.

pigelina
0

#1 men jag har ingen aningom vad den heter på stallet.
och stallet, kan ju inte stoppa saker på msn…

// Hanna

oh-la
0

då tycker jag att du ska säga till någon vuxen att det är någon på msn som vill att du ska vika ut dig och att du är orolig för att andra ska gå på det.

pigelina
0

#3 ok, enda är väll att min mamma kommer förbjuda mej vara på datorn och kommer tro att en peddo kommer överfalla mej om jag är ute sent -.- men ska se om jag hittar någon annan en henne^^

// Hanna

riiffen
0

Annars kanske du bara kan blocka personen?

medarbetare på allergier.ifokus .

pigelina
0

#5 det har jag gjort, men det hjälper ju inte andra, tror säker det är många tjejer som blivit lurade av personen..

// Hanna

riiffen
0

#6 Nej, det förstås. Kan man inte anmäla sånt till polisen då? mailadressen måste ju gå att spåra någonstans…

medarbetare på allergier.ifokus .

pigelina
0

#7 jo iförsej

// Hanna

ANNIA
0

pigelina min första reaktion är att du ska prata med dina föräldrar så ni kan anmäla det till polisen. Ser att du inte vill prata med din mamma. Så kanske prata med en lärare på skolan eller kurator där.

För det bästa du kan göra är att prata med en vuxen så den blir polisanmäld.

pigelina
0

#9 jo jag ska prata med ngn, blir väll kuratorn eller så,

Men antar att dom inte kommer göra särsklit mkt, dom tar aldrig saker man säjer på allvar.

// Hanna

EmmaVarg
0

berätta för honom hur jävla patetisk han är osv..

massa pedofiler addar mig på bdb,msn osv. o typ säger " hej snygging,vill du träffas, kan jag få ditt nr?" då säger jag bara t.ex " Visst :) här är mitt mobilnummer, 112, jag har comviq :p var vill du att vi ska träffas?"

o håller på driver med personen o sen säger hur idiotiskt de är a hålla på som de gör..

ANNIA
0

pigelina om du törs så kontakta polisen själv. Jag tror dom tar dig på största allvar.

Och jag kan ju tillägga om du var min dotter så skulle jag vara stolt. För du gör helt rätt och du visar mognad när du inte går med på personens förslag.

Moa-16
0

#11 Det var kanske inte det bästa tipset..

Berätta för dina föräldrar & kontakta polisen, tycker jag. Sen är det kanske lite långsökt att folk skulle gå på det här? Att han skulle ge pengar till stallet.se? Aja, finns kanske dom som gör det. Men jag tror nästan inte det…

pigelina
0

#11 ja gilla det, ungifär så brukar jag göra om någon kille som inte ser bra ut frågar om mitt nummer^^ ger någons annans ist(a)
hahahah

Fast som #13 säjer kanske det inte är de bästa nu

Hur gör man när man tar kontakt med polisen?

// Hanna

oh-la
0

jag tror faktiskt inte att din mamma kommer förbjda dig att sitta vid datorn. du visar ju att du vet att det är fel och att du vill hjälpa andra som kanske går på det. det visar ju snarare att du är mogen och förstår när något är galet. säg bara som det är, att du vill prata om en sak som oroar dig. att du blivit kontaktad av en pedofil eller något, och att du självklart inte gett ut bilder men du är rädd att någon annan ska råka illa ut. hade jag varit din mamma då hade jag varit superstolt över dig :)

ANNIA
0

pigelina om du har en polisstation i närheten så gå bara dit. Annars så kan man ringa 114 14 Finns mer info på den här länken.

pigelina
0

#16 ok:) får se om jag kan ringa imorgon :)

// Hanna

pigelina
0

Jag måste fråga bara, vad kostar detta? asså att ringa:P

// Hanna

ANNIA
0

pigelina jag vet inte vad det kostar. Jag försökte hitta info om det, men hittade inget så endera är det helt gratis eller så kostar det som vanligt samtal.

pigelina
0

#19 ok, hade först tänkt att ringa från mobilen, men antar att nummret inte är ett comviq nummer, så de kostar 2,60 i minuten för mej, mina föräldrar kommer fråga om nummret när dom får se teleräkningen…:/

// Hanna

ANNIA
0

pigelina jag har ringt polisen. Och den jag prata med visste inte. Han skulle försöka ta reda på vad det kosta och i så fall återkomma till mig. Så får väl se om han hittar info om vad det kostar.

Endera är det helt gratis eller så är det en markering såsom 020 nr eller som ett vanligt samtal.

ANNIA
0

pigelina den infon jag fick så ska det vara som ett 020 nr alltså bara en markering. Så vet du vad du betalar när du ringer ett sånt nr så vet du vad det kostar dig att ringa från mobilen. Hoppas det stämmer det han sa.

En sak dock. Gick ganska många signaler innan nån svarade för mig.

pigelina
0

ok, vad är ett 020 nummer?^^

// Hanna

ANNIA
0

Där satt du mig på pottkanten. För jag vet inte hur jag ska förklara det.

Vissa företag och/eller myndigheter har det som ett sorts riktnummer. Och är det 020 så kostar det en markering, men jag är lite osäker på vad en markering innebär. Om det bara är öppningsavgiften eller om det är öppningsavgift plus kostnad för en 1 minut. Tror till och med att vissa 020 är helt gratis.

pigelina
0

ok:P

// Hanna

[marion69]
0

Det är svårt det där med hur man ska göra. Det är bra att anmäla, om du inte riktigt vill anmäla, så kan du ringa polisen och ber om råd. Då kanske polisen själv tycker det är så pass allvarligt så att dom anmäler honom. Du kan ju ge dom hans msn, så kanske dom vill ha koll på honom.

Sedan finns det ju ECPAT.se dit man kan vända sig och fråga om råd. Man kan även anmäla från den sidan.

pigelina
0

#26 ok tack:)

// Hanna

[Wera]
0

Det behöver ju egentligen inte vara en pedofil, kan lika gärna vara några ungdomar som driver med en.